زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تبلیغ کمپین مناسبتی

هر برند تجارت الکترونیکی از اهمیت تبلیغ کمپین‌ مناسبتی در تعطیلات و جشن‌های سالانه آگاهی دارد. فرقی نمی‌کند که این مناسبت بازگشایی مدارس، روز ولنتاین، حراج تابستانه یا حراج آخر سال و بلک‌فرایدی یا هر مناسبت دیگری باشد، گروه‌های بازاریابی معمولا بخش زیادی از زمان و انرژی خود را صرف ایده‌پردازی و ارائه این نوع کمپین‌ها می‌کنند.

کمپین مناسبتی را می‌توان در قالب کاتالوگ، بنر یا هر نوع تبلیغ دیگری اجرا کرد اما نکته مهم این است که اکثر برندها ابزار تبلیغ خود را از چشم مشتری پنهان می‌کنند، چرا؟

برای جلب توجهات و تمایل افراد به دنبال‌کردن کمپین تعطیلات خود باید آن‌ها را در مرکز توجه و دید آن‌ها یعنی فروشگاه آنلاین خود قرار دهید. علاوه‌ بر این، از نقش کاتالوگ در شبکه‌های اجتماعی نیز غافل نشوید. برای اثرگذاری کمپین، باید آن‌ها را به‌گونه‌ای طراحی کنید که اثر مستقیم بر مخاطب داشته باشند.

چطور می‌توان کمپین مناسبتی را تبلیغ کرد؟

از کاتالوگ آنلاین خود برای تبلیغ کمپین مناسبتی استفاده کرده و آن‌ها را بر حسب موضوع مدنظر طراحی کنید. مجموعه‌ای از اطلاعات و تصاویری مانند عکس، ویدئو و انیمیشن برای تشویق مشتری به تعامل و افزودن محصول مدنظر به سبد خرید خود استفاده کنید. با این کار مشتری به محض دیدن و الهام‌گرفتن، خرید خود را نهایی می‌کند.

سپس می‌توانید کاتالوگ دیجیتال خود را در فروشگاه آنلاین، شبکه‌های اجتماعی خود مانند فیسبوک، اینستاگرام، توئیتر و … منتشر کرده و با استفاده از خبرنامه ایمیلی خود نیز آن را در اختیار مشترکین برندتان قرار دهید. بهتر است در صفحه اصلی خود، کاتالوگ را برجسته کرده یا در تبلیغات آنلاین، لینک مستقیمی به آن بدهید.

چطور می‌توان از کمپین مناسبتی نتیجه گرفت؟

برای تبلیغ کمپین کاتالوگ مناسبتی، باید بازدید از کمپین و محصولات را افزایش داده و بازدیدکننده را به مشتری تبدیل کنید. اگر بتوانید با استفاده از کاتالوگ، چه کاتالوگ چاپی و چه کاتالوگ دیجیتال، توجه مخاطب را به کمپین خود جلب کنید، ضریب بازگشت کاهش پیدا کرده و تعامل کلی مخاطبین با فروشگاه اینترنتی شما افزایش می‌یابد.

هر چقدر زمان بیشتری برای بهبود سفر مشتری خود در فرایند خرید ایجاد کنید، تلاش‌های بازاریابی شما نتیجه بیشتری خواهد داشت و مخاطب خرید بهتر، منطقی‌تر و الهام‌بخش‌تری را از برند شما تجربه می‌کند.

منبع این مطلب را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید.