زمان مطالعه: ۵ دقیقه

همه فکر می‌کردند که این قانون ساده است. شرکت‌هایی که هر نوع رسانه ای مانند بروشور و کاتالوگ تولید می کردند، برای ادامه حیات کسب و کار خود باید به دیجیتال تبدیل می شدند یا از دور خارج می‌شدند. چاپ سنتی ممکن است قابل لمس تر و قابل اعتماد باشد، اما مخاطبان خواستار اطلاعات جذاب‌تر و مرتبط تر بودند. اما علی رغم تمام مزیت‌های دیجیتال نسبت به چاپ، هر دو مزایا و معایب خود را دارند.

در اینجا به بررسی مزایا و معایب کاتالوگ‌های سنتی و دیجیتال می‌پردازیم تا بتوانید بهترین تصمیم را برای انتخاب بهترین فرمت کاتالوگ دیجیتال بگیرید.

مزایای کاتالوگ‌های چاپی سنتی

یک کاتالوگ سنتی یک رسانه چاپی است. در اینجا به مزایا و معایب آن می پردازیم.

مردم دوست دارند چیزی برای نگه داشتن داشته باشند.

آمار ناظر فروش کتاب در بریتانیا، نیلسن بوکاسکن، نشان می دهد که فروش کتاب‌های چاپی برای چهارمین سال متوالی دوباره افزایش یافته است. این آمار نشان می دهد که بازار کتاب در انگلیس ۲.۱ درصد از نظر ارزش، ۰.۳ درصد از نظر حجم و ۶۲۷،۰۰۰ جلد کتاب در سال گذشته رشد داشته است.

چرا؟ مردم دوست دارند چیزی داشته باشند که بتوانند آن را نگه دارند و با آن تعامل داشته باشند. این یکی از بزرگ‌ترین مزایای یک کاتالوگ سنتی است. ورق زدن دیجیتالی صفحات یا استفاده از طرح چوب الکترونیکی به اندازه‌ای که کاتالوگ چاپی تجربه حسی متفاوتی فراهم می کند، رضایت بخش نیست.

کاتالوگ‌های چاپ شده می توانند کاغذهای لوکس بافت دار، صفحات معطر و آن هایی که در معرض نورها و دماهای مختلف تغییر رنگ می دهند، داشته باشند. کاهش تصاویر زیبا به مجموعه ای از پیکسل‌ها روی صفحه نمایش می تواند تاثیری که می‌خواهید روی مخاطب شما داشته باشد را کاهش دهد.

فقط به طرح‌های کاتالوگ بالا نگاه کنید. آن ها ساده و در عین حال بسیار جذاب هستند و توجه خواننده را به خود جلب می کنند. اما این عوامل زمانی که به صورت فیزیکی در دستان شما قرار دارد، بسیار قوی تر هستند. همه این عوامل به کیفیت کاتالوگ شما می‌افزایند و کیفیت در مورد یک شرکت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

مردم بیشتر تمایل به خرید چیزهایی دارند که در چاپ می بینند.

مطالعات نشان داده اند که افراد واکنش احساسی و حافظه بیشتری نسبت به تبلیغات چاپی نشان می‌دهند. مطالعه دیگری که در سال ۲۰۱۷ انجام شد، نشان داد که چاپ بیش از رسانه‌های آنلاین یا اجتماعی بر خرید مصرف کنندگان تاثیر می گذارد.

تبلیغات چاپی باعث فعالیت بیشتر در مناطقی از مغز می شوند که با ارزش و میل در ارتباط هستند. در نتیجه طراحی‌های سنتی کاتالوگ بیشتر مشتریان را به خرید محصولات شما ترغیب می‌کنند تا کاتالوگ دیجیتال.

کاتالوگ های سنتی قابل اعتماد هستند.

دلیلی وجود دارد که مردم وقتی به کاتالوگ آرگوس فکر می‌کنند، به طور خودکار کتاب فیزیکی را پیش بینی می کنند. چاپ یک روش سنتی است – مردم به آن عادت دارند و به همین دلیل است که آن ها به طور خودکار انتظار دریافت یک کاتالوگ فیزیکی به جای یک کاتالوگ دیجیتال را دارند.

به علاوه، برای مشاهده آن نیازی به صبر کردن برای بارگذاری، دانلود یا نصب نرم افزارهایی مانند جاوا اسکریپت نیست. فقط باید کاتالوگ را بردارید و یک حرکت در آن داشته باشید.

کاتالوگ های سنتی محدود به اینترنت نیستن

زیبایی یک کاتالوگ فیزیکی چاپی این است که می‌توانید آن را به هر جایی که می روید ببرید و هر جا که هستید بخوانید. یک بروشور یا کاتالوگ خوب طراحی شده می تواند هفته‌ها یا ماه‌ها روی میز قهوه کسی بنشیند. آن ها بسیار راحت هستند زیرا می توانند در اندازه های مختلف باشند تا بتوان آن‌ها را به راحتی حمل کرد یا در اطراف قرار داد.

محتوای دیجیتال باید برای چندین دستگاه بهینه سازی شود. به عنوان مثال، کاتالوگی که برای مشاهده آیپد ساخته می‌شود، بدون کار هوشمندانه و دقیق طراحی، لزوما روی صفحه نمایش گوشی هوشمند خوب به نظر نمی رسد. اندازه این دستگاه‌ها متفاوت است، در حالی که مشکل بهینه سازی در کاتالوگ‌های چاپی وجود ندارد. به علاوه، نیازی به دسترسی به اینترنت ندارید.

معایب کاتالوگ‌های چاپ سنتی

امکان تغییرات در کاتالوگ پس از چاپ وجود ندارد.

چاپ برای همیشه – به معنای واقعی کلمه – است. هنگامی که یک کاتالوگ را چاپ می کنید، نمی توانید به عقب برگردید و هر گونه اشتباه تایپی را اصلاح کنید، آن لوگوی عجیب را تغییر دهید یا اطلاعات را به روز کنید. قبل از ارسال آن به چاپگرها باید مطمئن شوید که همه چیز بی نقص است.

فضای محدودی وجود دارد

با یک کاتالوگ چاپی سنتی، تنها فضای محدودی برای کار کردن دارید. بنابراین باید اولویت بندی کنید که کدام آلمان های طراحی و تصاویر بیشتر شایسته صفحه هستند. این موضوع در مورد کاتالوگ‌های دیجیتال صادق نیست.

محدودیت های تحقیقات بازار

نظارت بر محبوبیت کاتالوگ‌های چاپی سنتی به دلیل ماهیت آن ها دشوارتر است.  به طور بالقوه بهینه سازی محتوا در آینده می‌تواند چالش برانگیزتر شود چرا که شما همیشه نمی‌دانید چه چیزی است و کار نمی کند.

به عنوان مثال می‌توانید فروش فیزیکی را کنترل کنید اما نه اینکه مشتریان از کجا آمده‌اند. اگرچه اگر نتیجه نهایی یکسان باشد و فروش بیشتری داشته باشید، خب، به هر حال چه کسی این معیار را بررسی می‌کند؟

مزایای کاتالوگ هوشمند

کاتالوگ دیحیتال تتراس برای چندین پلتفرم دیجیتال قالب بندی شده است. این شامل گوشی‌های هوشمند، آیپدها، تبلت‌ها و هر چیز دیگری در وب – مانند وبلاگ ها – می شود. معمولا به عنوان محتوای قابل دانلود در دسترس است.

محتوای کاتالوگ هوشمند همیشه بروز است

دامنه توجه در حال کاهش است و مردم می خواهند یک جریان ثابت از محتوا به صورت آنی به آن ها تحویل داده شود. این یعنی محتوا باید رقابت کند تا تازه ترین و در جریان ترین باشد. کاتالوگ‌های دیجیتال تتراس معمولا از نظر فرهنگ جریان بیشتری دارند، در حالی که می‌توان آن‌ها را زمانی که ارجاعات بی ربط می‌شوند، حتی پس از انتشار نیز ویرایش کرد.

در کاتالوگ‌های هوشمندی که توسط تتراس طراحی می‌شوند ویدیوها و لینک‌های رسانه‌های اجتماعی به راحتی و در بهترین موقعیت به مشتریان نمایش داده می‌شوند. همچنین این امکان را می‌دهند که مشتریان بلافاصله برای خرید یک محصول به وب سایت شما مراجعه کنند. این کار مخاطبان شما را عمیق‌تر درگیر می‌کند و تجربه خرید یکپارچه تری ایجاد می‌کند. همچنین به این معنی است که مخاطبان شما می‌توانند محتوای شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارند تا نظرات، دیدگاه ها و تعامل بیشتری ایجاد شود.
این برای آگاهی از برند عالی است. با این حال درصورتی که کاتالوگ دیجیتال به خوبی طراحی نشده باشد، در مقایسه با یک بروشور چاپی، اثرات اشتراک گذاری محتوا بسیار کوتاه است.

کاتالوگ های دیجیتال بسیار قابل دسترسی هستند

مشتریان شما اکنون می‌توانند به کاتالوگ شما در هر دستگاهی که می‌خواهند دسترسی داشته باشند و آن را در هر کجا که هستند – تا زمانی که به اینترنت دسترسی داشته باشند – بخوانند.

دسترسی راحت و سریع به کاتالوگ