زمان مطالعه: ۴ دقیقه

کاتالوگ چاپی در برابر کاتالوگ دیجیتال

کاتالوگ‌ها ابزاری ضروری برای فروش و بازاریابی هستند که به‌عنوان عنصر مرکزی بسیاری از کسب‌وکارها عمل می‌کنند. سال‌های سال، کاتالوگ‌ها به‌عنوان منبع اطلاعاتی معتبر در میان مردم حضور داشتند اما چنین پرچم‌داری نیز در عصر فناوری باید با تغییرات سازگاری پیدا کند.

آیا شما هم درباره سرنوشت کاتالوگ نگران هستید؟ در این مطلب سعی شده که مزایا و معایب کاتالوگ چاپی و کاتالوگ دیجیتال بررسی شود تا بدانیم که در آینده چه باید کرد. آیا کاتالوگ چاپی از این طوفان جان سالم به در خواهد برد یا از بین می‌رود؟

چرا کاتالوگ چاپی هنوز اهمیت دارد؟

در اهمیت کاتالوگ چاپی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

منبع اصلی اطلاعات

کاتالوگ دستیار نمایندگان فروش و بازاریاب‌هاست و روزانه مدام با آن سروکار دارند. تمامی اطلاعاتی که فروشندگان و خریداران نیاز دارند، در کاتالوگ موجود است و همین موضوع آن‌ها را به منبع اصلی اطلاعات تبدیل کرده است.

ابزار تبلیغات قوی برای برند

کاتالوگ‌ها ابزاری قوی برای تبلیغ برند و جلب مشارکت مخاطب هستند. یک کاتالوگ حرفه‌ای دارای تصاویر، توضیح محصولات، محتوایی به‌روز و لیستی از قیمت‌هاست که توجه خواننده را به خود جلب می‌کند. حتی کاتالوگ را می‌توان نمادی برای شناخت یک برند دانست.

تجربه لمسی برای مخاطب

کاتالوگ چاپی قابل‌لمس است و حواس بینایی، بویایی و لامسه را درگیر می‌کند. هر کاتالوگ، روایت‌گر داستانی از برند، محصولات و کیفیت آن‌هاست و می‌توان آن را تجربه‌ای غنی دانست. همین مسئله باعث شده که خیلی از افراد تمایلی ندارند که کاتالوگ چاپی را کاملا با کاتالوگ دیجیتال جایگزین کنند.

چرا کاتالوگ دیجیتال جایگزین کاتالوگ چاپی شده است؟

مدتی است که بحث بقای کاتالوگ چاپی در عصر دیجیتال بر سر زبان‌هاست. بسیاری از شرکت‌ها از کاتالوگ چاپی گذر کرده و به کاتالوگ دیجیتال روی آورده‌اند. با هم ببینیم که چه مواردی آن‌ها را به این سمت سوق داده است:

مزایای کاتالوگ دیجیتال

یادگاری از گذشته

کاتالوگ چاپی با ابعادی بزرگ در زمانه‌ای که اغلب کسب‌وکارها بیشتر به استفاده از کاتالوگ دیجیتال تمایل دارند، به نوعی یادگاری از گذشته بدل شده است.

ابزار دست‌وپاگیر

در این دنیای مصرف‌گرا با محصولات و خدمات فراوان، نمایندگان فروش باید برای ارائه محصولات خود، تعداد زیادی کاتالوگ به همراه داشته باشند که دست‌وپاگیر و زمان‌بر است.

زمان‌بربودن

زمان، پول است؛ این حرفی است که مردم به آن معتقدند. کار با کاتالوگ‌های بزرگ، تلاش برای پیداکردن اطلاعات مشخص، زمان و پول را هدر می‌دهد. تمام انرژی نمایندگان فروش برای ارائه جزئیات کاتالوگ هدر می‌رود.

هزینه‌های چاپ

چاپ کاتالوگ گران است و کسب‌وکارها معمولا هر چندماه یک‌بار، یک کاتالوگ چاپ می‌کنند. اگر اطلاعاتی اشتباه چاپ شوند یا دیگر به‌روز نباشند، باید تا زمان چاپ مجدد آن صبر کرد و ارائه اطلاعات نادرست، وجهه برند را مخدوش می‌کند.

هزینه چاپ کاتالوگ

آیا کاتالوگ دیجیتال، جایگزین ارزشمندی است؟

امروزه کاتالوگ دیجیتال ابزار فروش و بازاریابی رایجی است، چرا که ویژگی‌های مثبت آن کم نیستند. برای مثال:

در دسترس‌ بودن

انتشار آنلاین کاتالوگ دیجیتال، محصولات و خدمات را در اختیار طیف بزرگ‌تری از مشتریان قرار می‌دهد و این مخاطب بیشتر هیچ هزینه‌ای برای برند در بر ندارد. در نتیجه، با این ابزار شما می‌توانید کسب‌وکار خود را به گروه وسیع‌تری از مخاطبان ارائه دهید.

جستجوی آسان

کاتالوگ دیجیتال به مشتریان این امکان را می‌دهد تا اطلاعات محصولی خاص، مانند توضیحات، قیمت و تصاویر آن را جستجو کنید. مهم نیست که کاتالوگ شما چه حجم و ابعادی داشته باشد، مشتری شما آنچه می‌خواهد را به‌راحتی پیدا خواهد کرد.

دسترسی آسان

نیروی فروش و مشتریان می‌توانند به‌آسانی به کاتالوگ آنلاین دسترسی داشته باشند؛ برای این کار کافیست با یک دستگاه هوشمند و اینترنت، آن را مشاهده کنند و این چنین حمل کاتالوگی دست‌وپاگیر مرتفع می‌شود.

به نمونه زیر توجه کنید، چقدر زیباست! با کاربری آسان می‌توان آن را زیرورو کرد و به هر صفحه یا محصولی که بخواهید، دسترسی پیدا کنید.

کاتالوگ دیجیتال

کدام یک انتخاب بهتری است؟ کاتالوگ چاپی یا کاتالوگ دیجیتال؟

بسیاری از شرکت‌ها رویکرد استفاده دوگانه را انتخاب کرده‌اند؛ یعنی استفاده همزمان از کاتالوگ چاپی و کاتالوگ دیجیتال. کار با هر دوی این ابزارها، مزایای بیشتری در مقایسه با به‌کارگیری یک نوع کاتالوگ دارد. چون هر کاتالوگ مخاطب خاص خود را داشته که آن را کاربردی‌تر می‌کند.

وقتی صحبت از کاتالوگ دیجیتال است، معمولا بسیاری از افراد به بارگذاری آنلاین کاتالوگ پی‌دی‌اف فکر می‌کنند اما باید بدانید که خواندن و بررسی‌کردن کاتالوگ PDF کار آسانی نیست. اگر به‌دنبال کاتالوگ دیجیتال هستید، تتراس به شما کمک خواهد کرد. با سفارش انواع کاتالوگ به تتراس می‌توانید کار نمایندگان فروش خود را راحت کنید.

منبع این مطلب را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید.