زمان مطالعه: ۴ دقیقه

۳ تاکتیک استفاده از کاتالوگ دیجیتال در بازاریابی

کاتالوگ آنلاین یکی از بهترین ابزارهای کسب‌وکارها برای اعتمادسازی و مقایسه در ارائه محصول به مخاطب است و یکی از معدود عناصری در بازاریابی به شمار می‌روند که مخاطب میل به تعامل با آن را دارد. کاتالوگ دیجیتال، در واقع قالب مشخصی است که نتایج محسوسی را در پی دارد و مزیت شما در بازاریابی خواهد بود.

    • قراردادن کاتالوگ در نقطه کانونی صفحه اصلی
    • تبلیغات منظم هفتگی در خبرنامه
    • قراردادن کاتالوگ در بالای قیف کمپین‌های پولی

یکی از اهداف اصلی گروه‌های بازاریابی، اطمینان از وجود جریانی سالم از حضور بازدیدکنندگان به فروشگاه شماست. با این حال، با افزایش خرید آنلاین، این هدف با چالش روبه‌رو شده است و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک مجبور شده‌اند که تمرکز خود را بر راه‌اندازی تجارت الکترونیک معطوف کنند.

کاتالوگ چاپی مدت‌هاست که به‌عنوان یک روش قابل‌اعتماد برای جذب خریدار به فروشگاه استفاده می‌شود و استفاده آنلاین از آن‌ها نیز تفاوتی با نسخه چاپی ندارد. ارسال آخرین پیشنهادات و حراج‌ها به مشتریان، چه از طریق صندوق پستی فیزیکی و چه ایمیلی، باعث جذب مشتری می‌شود. اما این تمام ماجرا نیست؛ کاتالوگ آنلاین مزایای بیشتری دارد و به مخاطبان فرصت بررسی محصولات را می‌دهد.

طبق آمار منتشرشده مارکتینگ چارتس:

تنها ۵۲درصد خریداران آنلاین برای یک محصول خاص جستجو می‌کنند و این در حالی است که در مراجعه حضوری، این عدد به ۷۳درصد می‌رسد.

جستجوی محصول

در نتیجه، با به‌کارگیری کاتالوگ آنلاین، می‌توان به خریداران در کشف محصولات بیشتر و آغاز سفر خرید با یک نقطه شروع منطقی کمک کرد.

کاتالوگ آنلاین را مقابل چشمان مخاطب قرار دهید

جای تعجبی ندارد که بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک بر روی بهینه‌کردن صفحات محصول خود در وبسایت سرمایه‌گذاری می‌کنند. چون وقتی مخاطب صفحه‌ای از محصولات را مشاهده می‌کند، اگر اطلاعات مرتبط و کاملی را ببیند، احتمالا خرید خواهد کرد. پس می‌توان آن را بخشی از تاکتیک‌های بازاریابی مجدد دانست.

اما تکلیف ترافیکی که به صفحه اصلی شما جذب می‌شود، چیست؟

بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین در دسته‌بندی‌های خود، نوار پیمایش، کادر جستجو و کلی پیام دیگر قرار می‌دهند که می‌تواند در نگاه اول برای مخاطب گیج‌کننده باشد. به‌جای این کار، می‌توان آخرین پیشنهادات را در قالب کاتالوگ در صفحه اصلی به آن‌ها ارائه کرد و با این کار به مخاطب اجازه می‌دهید که به‌راحتی مقصد بعدی خود را انتخاب کند.

شاخص عملکردی کلیدی تاکتیک ۱

    • کاهش نرخ پرش در صفحه اصلی
    • افزایش میانگین زمان بازدید
    • افزایش بازدید از صفحه محصولات

برند فروش قطعات الکترونیکی دانمارکی پاور، کاتالوگ خود را در بالای صفحه اصلی (Header) قرار داده که جستجوی مخاطبان را سرعت بخشیده و ساده‌تر کرده است.

کاتالوگ آنلاین در هدر

تبلیغات هفتگی خبرنامه را به یک عادت تبدیل کنید

خبرنامه ایمیلی، اغلب مهم‌ترین کانال ارتباطی در تجارت الکترونیک به شمار می‌رود و می‌توان آن را قالبی دانست که کسب‌وکارها بدون صرف هزینه به مخاطب هدف خود دسترسی پیدا کنند و این فرمولی است که اکثر برندها دنبال می‌کنند. وقتی از کاتالوگ آنلاین در خبرنامه خود استفاده می‌کنید، می‌توانید عملکرد خود را از ابتدا تا فروش بهینه کنید.

برای شروع، مطمئن شوید که آخرین نسخه کاتالوگ آنلاین در ایمیل خوش‌آمدگویی کاربر جدید ارسال می‌شود. با این کار بازدید بیشتری از کاتالوگ صورت می‌گیرد؛ چون ایمیل خوش‌آمدگویی بالاترین نرخ بازدید را دارد و مخاطب انتظار خبرنامه بعدی را خواهد داشت.

شاخص عملکردی کلیدی تاکتیک ۲

    • نرخ بازدید بالاتر ایمیل با ارائه قالبی قابل‌فهم
    • افزایش تعامل پس از کلیک و بازدید بیشتر از صفحه محصول
    • افزایش فروش مستقیم از خبرنامه

برند JYSK مجموعه‌های محصولات خود را در قالب کاتالوگ در ایمیل خوش‌آمدگویی ارسال می‌کند و مشترکین به‌راحتی و خیلی سریع می‌توانند محصول موردنظر خود را در آن جستجو کنند. این کار را می‌توان گامی منطقی در سفر خریداران و تاکتیکی موثر در حفظ مشارکت آن‌ها دانست.

کاتالوگ آنلاین محصولات

کاتالوگ خود را در بالای قیف کمپین‌های پولی قرار دهید

هدف از قرارگرفتن در بالای قیف بازاریابی فعالیت‌های پولی، افزایش آگاهی درباره برند و جلب مشارکت بازدیدکنندگان است. اما معمولا یافتن قالبی مناسب برای شروع این کار کمی مشکل است.

کاتالوگ آنلاین با داشتن قالبی ساده و قابل‌فهم در بازاریابی بسیار تاثیرگذار هستند و می‌توان به آن‌ها به چشم یک مرور کلی از آخرین پیشنهادات نگاه کرد. الهام‌بخش و محرک خرید بوده و نکته اینجاست که با ورق‌زدن کاتالوگ از پیشنهادات شما الهام گرفته و ایده‌ می‌گیرند.

وقتی از کاتالوگ آنلاین در کمپین‌های خود استفاده می‌کنید، مخاطب شما بلافاصله قالب را شناخته و هدف آن را تشخیص داده و راحت‌تر با برند تعامل می‌کند. از این طریق شما می‌توانید مخاطبان را مستقیما به‌سوی کاتالوگ سوق داده تا محصول موردنظر خود را جستجو کرده و خرید کنند یا به بررسی بیشتر و کشف محصولات جدید در وبسایت بپردازند. اما گام اول، تعریف قالب شناخته‌شده کاتالوگ برای مخاطب است.

شاخص عملکردی کلیدی تاکتیک ۳

    • افزایش تعامل تبلیغات
    • افزایش تعامل بازدیدکنندگان با فروشگاه
    • کاهش هزینه به‌ازای هر فروش

برند sostrenegrene به‌طور منظم، کاتالوگ خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند و این قالب شناخته‌شده، مشتریان جدید و قدیمی را به خود جذب کرده و برای آن‌ها به‌منزله پیامی است که خبر از پیشنهادات و محصولات جدید می‌دهد.

تبلیغ کاتالوگ آنلاین در شبکه های اجتماعی

کار با کاتالوگ آنلاین در تجارت الکترونیک باعث می‌شود که شما تجربه خرید بهتری برای مشتریان خود رقم بزنید. وقتی به‌درستی از این قالب شناخته‌شده استفاده کنید، نتایج محسوسی را برای کسب‌وکار شما به همراه خواهد داشت و بازاریابی شما را بهتر خواهد کرد.

وقتی از کاتالوگ آنلاین در صفحه اصلی وبسایت، خبرنامه ایمیلی یا کمپین‌های پولی استفاده می‌کنید، خریداران را در مسیر سفرشان پیش می‌برید و با ارائه نقطه شروع منطقی، نرخ تبدیل بازدید به فروش را افزایش می‌دهید. چطور می‌توان به این همه مزایا «نه» گفت؟

سفارش کاتالوگ آنلاین

پس اگر شما نیز به‌دنبال بهره‌مندی از تمام این مزایا هستید، برای داشتن کاتالوگ آنلاین کسب‌وکار خود با کارشناسان تتراس در تماس باشید.

منبع این مطلب را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید.