زمان مطالعه: ۳ دقیقه

۳ تاکتیک ساخت کاتالوگ برای حراج عید

با این تاکتیک‌های ساخت کاتالوگ، فروش حراج عید خود را انفجاری کنید.

سال گذشته، درآمد تجارت الکترونیک در حراج پایان سال، نسبت به سال قبل، ۱۸ درصد افزایش پیدا کرد که نه‌تنها هیجان‌انگیز و خوشحال‌کننده نیست، بلکه هر بازاریابی را عصبی می‌کند، چرا؟

چون هر ساله، کسب‌وکارهای بیشتری وارد بازار می‌شوند و با اعمال تخفیف‌های زیاد، دیده‌شدن و فروش را سخت‌تر می‌کنند. خرده‌فروش‌ها با ارائه کاتالوگی خاص و ایجاد فضای رقابتی و حرفه‌ای، به خریداران الهام بخشیده و به آن‌ها در خرید راحت‌تر کمک می‌کنند.

به همین دلیل، ما در این مطلب تصمیم داریم ۳ تاکتیک موثر در ساخت کاتالوگ برای افزایش فروش حراج آخرِ سال را با شما به اشتراک بگذاریم، پس با ما همراه شوید.

    • ساخت کاتالوگی تعاملی
    • تهییج مخاطب با شمارش معکوس
    • ارائه پیشنهادات روزانه

کاتالوگ خود را تا حد ممکن تعاملی کنید

بسیاری از کسب‌وکارها، کاتالوگ حراج عید خود را از ماه‌ها قبل آماده می‌کنند تا مطمئن باشند که با توجه به حجم پیشنهادات و خریدهای احتمالی، موجودی کافی وجود داشته باشد.

برای داشتن یک کاتالوگ جادویی، کارهای زیادی می‌توان انجام داد تا تمام کائنات به خرید از شما تشویق شوند؛ یکی از این کارها، استفاده از انیمیشن و گیف برای کمک به جلب‌توجه مخاطب است.

با شمارش معکوس، مخاطب را تهییج کنید

اگر کاتالوگ خود را بر روی سایت منتشر می‌کنید، حتما از شمارش معکوس برای تهییج و تشویق مخاطب به خرید در صفحه اصلی استفاده کنید.

به لندینگ‌پیج MISSGUIDED توجه کنید!

شمارش معکوس کاتالوگ

ابتکار عالی آن‌ها این بوده که از بازدیدکنندگان خود دعوت می‌کنند تا با گشت‌وگذار در سایت، محصولاتی که می‌خواهند را به لیست علایق خود اضافه کنند. صرف‌نظر از اینکه محصولات مدنظر مخاطب در کاتالوگ وجود دارد یا نه، با بررسی سایت و ذخیره، می‌تواند آن‌ها را به سبد خرید خود انتقال دهد.

بهتر است در این صفحه، کادری را برای واردکردن ایمیل نیز در نظر بگیرید تا زمان توزیع آن به این افراد اعلام شود یا حتی شانس دریافت آن پیش از اعلان عمومی را داشته باشند.

به این نکته توجه کنید که با قراردادن یک دکمه CTA، می‌توانید دسترسی زودتر به کاتالوگ را به تقویم مخاطب خود بیفزایید.

پیشنهادات خود را به‌مرور در طول روز ارائه دهید

برای ترغیب افراد به تعامل بیشتر، می‌توانید پیشنهاداتی را در ساعات مختلف روز به مخاطبین ارائه دهید.

آیا تا به حال درباره «ترسِ ازدست‌دادن» چیزی شنیده‌اید؟ یکی از قدرتمندترین محرک‌های روانشناسی است که می‌توانید از آن برای کنترل بازدید مشتریان حراج آخرِ سال خود استفاده کنید.

برای این کار نیازی نیست کاتالوگ آماده خود را تغییر دهید، بلکه فقط می‌توانید از تصویری با عنوان «پیشنهاد ویژه در ساعت فلان» به هدف خود برسید. این تصویر اعلان را بر روی تصویر اصلی محصول قرار داده و در ساعت مقرر، برای نمایش پیشنهاد ویژه، آن را حذف کنید.

پیشنهاد ویژه کاتالوگ

حراج آخرِ سال به دلیل اینکه در زمان مشخص و کوتاهی اتفاق می‌افتد، به مخاطب «خرید اورژانسی» را القا می‌کنند.

منبع این مطلب را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید.