زمان مطالعه: ۴ دقیقه

تجربه خرید آنلاین راحت با کاتالوگ دیجیتال

اگر محصولات خوبی برای فروش دارید، پلتفرم‌های بسیاری برای ساخت کاتالوگ دیجیتال شما طراحی شده‌اند. پس بهتر است همین حالا، فهرستی کامل از محصولات یا کاتالوگ فصلی خود را به نسخه دیجیتال آن تبدیل کنید و با استفاده از لینک‌های تعاملی، تجربه خرید راحتی را به مشتریان خود هدیه دهید.

با استفاده از پلتفرم‌های کاتالوگ ساز، به‌راحتی با حذف هزینه چاپ و توزیع، تنها با یک فایل داده، شکیل‌ترین و کاربردی‌ترین کاتالوگ هوشمند را تهیه کنید.

فروش سریع‌تر با کاتالوگ دیجیتال تعاملی

بیشتر مردم کاتالوگ را مجله‌ای چاپ‌شده با صفحاتی مملو از تصویر محصولات برندهای محبوب خود می‌دانند که هر ماه برای آن‌ها ارسال می‌شود. در حالی که با تغییر ترجیح مصرف‌کنندگان به خرید آنلاین، مفهوم و هیجان کاتالوگ‌ها تا حدی به همان شکل سابق باقی مانده است.

کاتالوگ معمولا مجموعه محصولات تخفیف‌خورده‌ای را به شکلی جالب‌توجه نشان می‌دهد و کاتالوگ دیجیتال نیز علاوه بر چنین کاربردی، با داشتن قالبی تعاملی، خرید را راحت‌تر کرده و در هر زمان و هر مکان قابل‌دسترس است.

تبدیل محتوا و پلتفرم نشر دیجیتال، این امکان را فراهم می‌کنند که شما کاتالوگ دیجیتال منحصربه‌فرد برند خود را بسازید که علاوه بر جامع‌بودن، جلب مشارکت و تعامل بینندگان را نیز به همراه داشته باشد. اگر برندی هستید که خدمات یا محصولی برای فروش و ارائه دارید، کاتالوگ آنلاین نیاز اساسی شما در این دنیای تکنولوژی است.

قالب تعاملی کاتالوگ دیجیتال

پلتفرم‌های کاتالوگ ساز مانند Issue و تتراس، امکانات خلاقانه و کاربردی را برای فهرست‌بندی، دسته‌بندی و نمایش محصولات ارائه می‌دهند. با استفاده از آن‌ها می‌توانید توضیح محصولات را بیاورید که در کنار ویدئوها، تصاویر و لینک خرید، داستان ویژه هر محصول را بیان می‌کنند. با این کار فروش شما به‌راحتی با استفاده از کاتالوگ دیجیتال افزایش می‌یابد.

یکی دیگر از مزایای این نوع بازاریابی، حذف هزینه سنگین چاپ و توزیع است که علاوه بر صرفه اقتصادی آن برای شما، به حفظ جان درختان زیادی نیز کمک می‌کند.

اعمال تغییرات در کاتالوگ دیجیتال، آنی صورت می‌گیرد؛ برای مثال اگر محصولی دیگر در انبار موجود نباشد، به‌راحتی در کاتالوگ قابل‌تغییر است. انتشار آن نیز خیلی ساده‌تر از کاتالوگ چاپی و معمولا در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود.

چطور کاتالوگ دیجیتال بسازیم؟

پلتفرم‌های کاتالوگ ساز تا حد ممکن این فرایند را ساده‌ طراحی کرده‌اند تا همه با هر سطح تخصصی بتوانند کاتالوگ دیجیتال ایدئال خود را تهیه کنند. برای مثال، Issuu، سه مرحله را برای این کار در نظر گرفته است:

  1. فایل پی‌دی‌اف کاتالوگ خود را بارگذاری کنید.
  2. با اضافه‌کردن ویدئو و تصویر سبک خاص خود را ایجاد کنید و به هر صفحه جان ببخشید. لینک محصولات و کارت‌های خرید را تنها با یک کلیک ساده کنید. حال که کاتالوگ شما توانست تعامل خوبی با مخاطب برقرار کند، مطمئن باشید که ساده‌تر از همیشه بیننده‌ها به خریدار تبدیل خواهند شد.
  3. می‌توانید با قابلیت FullScreen، کاتالوگ را در صفحه وبسایت قرار داده تا همه بتوانند از آخرین محصولات شما اطلاع پیدا کنند.

برندسازی و ارائه کاتالوگ در وبسایت

برخورد با مخاطبین مختلف، هیچ زمانی مانند این روزها آسان نبوده و برندها می‌توانند با استفاده از کاتالوگ دیجیتال، امکان گشت‌وگذار در بین تمامی محصولات خود را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهند. برای این کار کافیست کاتالوگ دیجیتال را بر روی وبسایت خود قرار دهید.

در پلتفرم‌هایی مانند Issuu، این کار تنها با چند کلیک و واردکردن کد مخصوص انجام می‌شود، بدون اینکه حتی به دانش برنامه‌نویسی و … نیاز باشد.

گسترش توزیع و جذب مخاطبان جدید با استفاده از شبکه‌های اجتماعی

شما می‌توانید با تبلیغ کاتالوگ دیجیتال خود در شبکه‌های اجتماعی مختلف، مخاطبین جدیدی جذب کنید. برای مثال، Issuu، به‌طور خودکار هر کاتالوگ دیجیتال را برای انتشار در کانال‌های مختلف آماده می‌کند. استفاده از گیف در ایمیل، انتشار مقالات مربوطه یا گرافیک‌های کاربردی در شبکه‌های اجتماعی، توجه خریداران جدید را جلب می‌کند.

افزایش تعامل کاتالوگ دیجیتال

افزایش تعامل و تسهیل سفارش‌دهی با لینک خرید

به فایل پی‌دی‌اف خود جان ببخشید و با اضافه‌کردن لینک خرید، فروش را بیشتر کنید. این لینک‌ها مستقیما کاتالوگ را به کارت مشتری شما متصل می‌کنند. با قراردادن آیکونی از یک کارت به مخاطب اطلاع می‌دهید که لینک برای خرید است و در نتیجه فرایند سفارش‌دهی و فروش ساده‌تر می‌شود.

این لینک‌ها ابزار خوبی برای تعامل با بینندگان است و علاوه بر لینک خرید، می‌توانید به سایر محتواهای مفید وبسایت خود نیز مخاطب را هدایت کنید تا بهتر با برند شما آشنا شوند.

شناخت رفتار مخاطب

هر کسب‌وکار یا تامین‌کننده‌ای به‌دنبال تحلیل عملکرد کاتالوگ و خواسته مخاطبین خود است. شما می‌توانید کاتالوگ دیجیتال خود را رصد کرده و رفتار مخاطبین را رهگیری و با استفاده از این آمار، استراتژی‌های بازاریابی برندتان را تدوین کنید. با ردیابی نرخ کلیک، تعامل و زمان مطالعه، تصویر درستی از کارایی و چرایی کاتالوگ به دست آورید.

تحلیل آمار کاتالوگ دیجیتال

منبع این مطلب را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید.