جستجو در سایت
جستجو در سایت
خدمات برندینگ
طراحی اپ و وب اپ
طراحی ظاهر و رابط کاربری
طراحی لوگو
طراحی موشن گرافیک
طراحی ست اداری
طراحی کاتالوگ
طراحی تقویم
طراحی بسته‌بندی
عکاسی تبلیغاتی
بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

نقش کاتالوگ دیجیتال در بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی

خانه » مقالات آموزشی » نقش کاتالوگ دیجیتال در بازاریابی ایمیلی

راهنمای مطالعه
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

نقش کاتالوگ دیجیتال در بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی هنوز هم محبوبیت خود را در میان انواع روش‌های بازاریابی حفظ کرده و بر مخاطب اثرگذار است و می‌توان آن را کانالی مناسب برای ارتباط مستقیم با خریدار و تشویق او به گشت‌وگذار بیشتر در پلتفرم‌های یک برند دانست. اما باید توجه داشت که خریداران امروزه به‌شدت گرفتار هستند و جلب توجه آن‌ها کاری دشوار است و تعامل برقرار کردن با آن‌ها در ایمیل، دشوارتر!

با این حال، اگر شما کاتالوگ آنلاینی منتشر کرده باشید، می‌توان از این قالب شناخته‌شده و محبوب برای ارتباط سریع خوانندگان با محصولات استفاده کرد. برای این کار کافیست در ایمیل خود به کاتالوگ دیجیتال لینک داده و آن‌ها را به تجربه‌ای دعوت کنید که برای بررسی و جستجوی بیشتر طراحی شده است.

کاتالوگ در بازاریابی ایمیلی

با کاتالوگ آنلاین می‌توان برند را به بازدیدکنندگان جدید معرفی کرد، محصولات را در بستری مشخص نشان داد و آن‌ها را در خرید پیشِ رو راهنمایی کرد. در ادامه ۳ تاکتیک را با هم مرور خواهیم کرد تا بهتر با نقش کاتالوگ دیجیتال در بازاریابی ایمیلی و افزایش نرخ کلیک و تعامل خریداران آشنا شوید.

  • معرفی برند در ایمیل خوش‌آمدگویی
  • ایجاد عادت با ارتقا کاتالوگ
  • تشویق خوانندگان به عضویت

الهام‌بخشی در اولین نگاه

در بازاریابی ایمیلی، معمولا ایمیل خوش‌آمدگویی بالاترین نرخ دیده‌شدن را به خود اختصاص می‌دهد. پس فرصت مناسبی است که در نگاه اول، مخاطب خود را تحت‌تاثیر قرار دهید. مشترکینی که برای اولین بار در خبرنامه شما عضو می‌شوند، ممکن است شناخت کافی از برند یا محصولات شما نداشته باشند، پس کاتالوگ آنلاین، بهترین انتخاب برای نشان‌دادن چشم‌انداز برند است.

ایمیل خوش آمدگویی

با این کار خوانندگان مستقیما به دیدن محصولات شما هدایت می‌شوند. پس فرقی نمی‌کند که کاتالوگ دیجیتال بر تبلیغات متمرکز باشد یا به‌عنوان فهرستی الهام‌بخش از محصولات ارائه شود، خواننده با این ایمیل می‌تواند اطلاعات بیشتری درباره برند کسب کرده و به گشت‌وگذار در فروشگاه شما بپردازد.

عادت‌دادن مخاطب به بازاریابی ایمیلی

بسته به تاکتیک‌های خبرنامه، اغلب داشتن رویه‌ای یکسان در بازاریابی ایمیلی، ایده مناسبی است. این رویه یکسان کمک می‌کند که مخاطب با خبرنامه شما آشنا بوده و بداند که چه چیزی در انتظار اوست. تجربه‌ای ثابت و قابل‌اعتماد، بازکردن ایمیل و خواندن آن را به عادتی برای مشترکین تبدیل می‌کند.

در این شرایط چرا نباید از یک بنر یا آیکون برای تبلیغ کاتالوگ در هر ایمیلی استفاده کرد؟ مهم نیست که ایمیل چه چیزی را تبلیغ می‌کند، کاتالوگ آنلاین شما با مخاطبان ارتباط برقرار خواهد کرد. ثبات مهم‌ترین کلید این ماجراست. اگر در تمام ایمیل‌ها دسترسی به کاتالوگ امکان‌پذیر باشد، خواننده آن را رویه‌ای ثابت فرض کرده و مشاهده و خواندن کاتالوگ دیجیتال برای او به یک عادت تبدیل خواهد شد.

تبدیل خواننده به مشترک

علاوه بر استفاده از کاتالوگ آنلاین در خبرنامه، می‌توان از عکس این تکنیک نیز استفاده کرد؛ عضویت در خبرنامه با استفاده از پاپ‌آپ یا تیزر خبری در کاتالوگ.

ایمیل در کاتالوگ دیجیتال

خریدارانی که در وبسایت، کاتالوگ دیجیتال شما را بررسی می‌کنند، احتمالا مایلند آن را مستقیما در صندوق پستی ایمیل خود نیز ببینند. با این کار می‌توان مشاهده کاتالوگ در بازاریابی ایمیلی را به یک عادت تبدیل کرد.

منبع این مطلب را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار و مقالات