زمان مطالعه: ۲ دقیقه

چند ایده برای کاتالوگ دیجیتال

آیا می دانستید کاتالوگ دیجیتال یک راهکار ساده و در عین حال قدرتمند برای ارتقاء بازاریابی شماست؟ کاتالوگ هوشمند نه تنها یک راه عالی برای نمایش بهتر محصولات شماست بلکه باعث دریافت سفارشات و فروش بیشتر محصولات است. همچنین به دلیل سهولت دسترسی به آن، امکان دستیابی بهتر به اطلاعات مشتریان وجود دارد.

فارق ازاینکه چه کسب و کاری دارید و چه خدماتی ارائه می‌دهید، داشتن یک کاتالوگ هوشمند راهی مطمئن برای جذب مشتریان جدید است به خصوص که بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها قبل از تماس با شما اتفاق می‌افتد.

پس چطور می‌توانید یک کاتالوگ دیجیتال خیره کننده طراحی کنید که موجی از مشتریان جدید را به همراه داشته باشد؟ تتراس با شناخت دقیق کسب و کار شما، فعالیت شما و برند شما طراحی اختصاصی کاتالوگ شما را انجام میدهد تا بیشترین بازده و فروش را در بین مخاطبین داشته باشید.

در اینجا ما به چند نکته مهم که لازم است در طراحی کاتالوگ دیجیتال به آن دقت شود را ذکر می‌کنیم:

طراحی ساده:

طراحی در عین حال ساده با ارائه مفیدترین اطلاعات را داشته باشید. آنچه مشتریان باید ببینند، محصولات، قیمت گذاری، و چند توصیف قوی است. مطمئن شوید که از فونت های آسان برای خواندن استفاده می‌کنید و یک طرح واضح دارید که مرور آن آسان است.

استفاده از تصاویر:

از تصاویر استفاده کنید. تصاویر اولین چیزی هستند که نظر مشتری را جذب می‌کنند لذا تاثیر زیادی در تصمیم خرید مشتریان دارند.

کال تو اکشن (CTA):

درج هایپرلینک‌ها و اطلاعات تماس، مانند آیکون‌های رسانه‌های اجتماعی،‌ خرید از سایت، اطلاعات بیشتر محصولات، محصولات جانبی و …

تاکید بخش های مهم:

بخش‌های ویژه‌ای برای برجسته کردن محصولات جدید و آخرین معاملات و تبلیغات خود ایجاد کنید.

کاتالوگ خود را به PDF تبدیل نکنید. PDF ها برای دانلود مناسب نیستند و دسترسی به آن ها در گوشی های هوشمند نیز دشوار است. در عوض، بخشی از وب سایت خود را به کاتالوگ خود اختصاص دهید. یا حتی بهتر از آن، به دنبال یک پلتفرم سازگار با موبایل باشید که به شما اجازه می دهد کاتالوگ خود را تنظیم کنید. به این ترتیب، مشتریان شما می‌توانند کاتالوگ شما را در هر زمان و هر جایی که می‌خواهند مشاهده کنند.

نکات مهم دیگر

  1. قانون اول: آن را ساده نگه دارید. کاتالوگ دیجیتال شما می تواند به اندازه قالب‌های گوشی، تبلت و مانیتور واضح و بدون پیچیدگی باشد. برای مشتریان شما راحت‌تر است که کل خط تولید شما را بررسی کنند تا ببینند شما دقیقا چه چیزی دارید.
  2. همچنین می‌توانید یک متن کوتاه و توصیفی در مورد محصولات درج کنید تا مشتریان دقیقا بدانند که چه چیزی دریافت خواهند کرد.
  3. بهترین بخش در مورد کاتالوگ‌های محصولات دیجیتال این است که به روزرسانی آن‌ها ساده است و این یعنی داشتن یک کاتالوگ متفاوت برای فصول مختلف یا مناسبت‌های خاص برای شما بی دردسر خواهد بود.
  4. زمانی که شما در حال ساخت یک کاتالوگ دیجیتال هستید، مهمترین نکته انتخاب بهترین تصاویر است.
  5. شما همچنین می‌توانید یک طراح ساده و مشتری پسند را انتخاب کنید. این نوع طرح با وجود ساده بودن به شما اجازه می‌دهد تا تمام طیف محصولات خود را به نمایش بگذارید و جدیدترین موارد فهرست و معاملات خاص خود را برجسته کنید.