زمان مطالعه: ۳ دقیقه

نقش کاتالوگ دیجیتال در قیف بازاریابی

هر کسب‌وکاری باید تلاش کند که در ذهن مخاطب ماندگار شده و با ارائه پیشنهاداتی جذاب، رقبا را شکست دهد. یکی از اصلی‌ترین اهداف قیف بازاریابی، ایجاد آگاهی درباره برند و جذب مخاطبان به فروشگاه شماست. کاتالوگ دیجیتال، قالبی مناسب برای کمک به شما در انجام این کار است.

  • پیشنهادات گسترده
  • کاتالوگ مناسبتی
  • کمپین ماهانه

فعالیت‌های بازاریابی در شرکت‌های B2C می‌تواند بسیار متنوع باشد اما با وجود تفاوت‌های بسیار در نحوه اجرا و تخصیص هزینه برای آن‌ها، اکثر کسب‌وکارهای B2C رویکرد یکسانی را برای قیف بازاریابی و ساختار فعالیت‌ کمپین‌های خود در نظر می‌گیرند.

  • بالای قیف بازاریابی: آگاهی‌بخشی و جذب خریدارانی که به‌طور جدی دنبال خریدکردن نیستند.
  • وسط قیف بازاریابی: تطبیق تاکتیک‌های بازاریابی با نیت خریدار (محصولاتی که بازدید شده‌اند).
  • پایین قیف بازاریابی: تاکید بر محصولی خاص در جهت خرید

در اینجا می‌خواهیم مطمئن شویم که تمامی تاکتیک‌های شما، بخش‌های مختلف قیف بازاریابی را پوشش می‌دهد. تبدیل فعالیت‌های بالای قیف بازاریابی به خرید مستقیم کاری دشوار است و باید دقت کنید که تمام تمرکز خود را به آن معطوف نکنید؛ چون این احتمال وجود دارد که به‌دلایلی، مجبور شوید فعالیت‌های موثر بر تاکتیک‌های پایین قیف بازاریابی را متوقف کنید.

اگر شاخصه‌های عملکردی کلیدی مناسبی را در بستر بالای قیف دنبال کنید، می‌توانید مطمئن باشید که تاکتیک‌های مربوطه هزینه‌های نهایی را کاهش داده و حجم خریداران بالقوه به‌طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

نقش کاتالوگ دیجیتال در بالای قیف بازاریابی

بخش بالایی قیف بازاریابی، بستری است که شما قصد دارید خریداران بالقوه خود را افزایش داده، مخاطبانی را برای فروشگاه آنلاین خود جذب کنید و KPI اصلی شما افزایش بازدید از صفحه محصول در کمپین است. این کار به‌طرز شگفت‌انگیزی خریداران بالقوه‌ای را به سمت برند جذب کرده تا در میانه قیف با بازاریابی مجدد، آن‌ها را به سمت نهایی‌کردن خریدشان سوق دهید.

اما اگر به‌دنبال افزایش کوتاه‌مدت و ناگهانی مخاطب نیستید و می‌خواهید ثابت‌قدم بوده و بپذیرید که تمامی مخاطبان هدف، به‌دنبال خرید از برند شما نیستند، کاتالوگ دیجیتال در افزایش آگاهی افراد و بازدید از فروشگاه به شما کمک خواهد کرد.

البته این کار به‌عنوان روشی سنتی شناخته می‌شود که افراد بیشتری جذب فروشگاه شوند اما واقعیت این است که از همین روش برای فروشگاه آنلاین نیز می‌توان استفاده کرد. به علاوه با قدرت دنیای دیجیتال می‌توان همه چیز را از توزیع تا ایجاد تجربه یک خرید جذاب را برای مشتری بهینه کرد.

پیشنهاد ویژه

تمامی فروشگاه‌های آنلاین، آخرین و جدیدترین محصولات خود را در نظر مخاطب برجسته می‌کنند. بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین، به‌سادگی چشم‌انداز وسیعی را در اختیار بازدیدکننده قرار می‌دهند. در این میان، کاتالوگ دیجیتال قالبی مناسب برای عرضه بهتر محصولات به مخاطب بالای قیف بازاریابی است و می‌توان از آن تعامل بیشتری دریافت کرد.

کاتالوگ دیجیتال باعث می‌شود که مخاطب به‌صورت هدفمند بر روی تبلیغات کلیک کند.

با توجه به تعدد و تکثر کاتالوگ دیجیتال برندتان، سعی کنید همواره آخرین نسخه آن را برای بالای قیف در نظر بگیرید. این کار باعث می‌شود که بازدید از صفحه محصولات شما بیشتر شده و افراد بیشتری از مخاطبان هدف به خرید از فروشگاه شما ترغیب شوند.

ساخت کاتالوگ مناسبتی

کسب‌وکارهای آنلاین، متخصصان بلامنازع تطبیق تاکتیک‌های بازاریابی با ترندهای فصلی و مناسبتی هستند. هیچ‌کس بهتر از خود شما، از مخاطب هدف برند شناخت ندارد. پس از این فرصت برای برنامه‌ریزی کاتالوگ مناسبتی مبتنی بر فعالیت‌های بازاریابی در طول سال استفاده کرده و بهترین کاتالوگ خود را تولید کنید.

کاتالوگ مناسبتی

این مناسبت‌ها می‌توانند شامل:

  • شروع فصل مدارس
  • حراج عید
  • آمادگی برای سفر در تعطیلات

و … باشند که تمام این مناسبت‌ها به فراخور محصولی که برای فروش ارائه می‌دهید و انتظاری که از مخاطب هدف دارید، بستگی دارد.

شروع قیف بازاریابی با کاتالوگ دیجیتال

اگر در حال حاضر کاتالوگ مخصوص برندتان را آماده کرده‌اید، حداقل دو پله از رقبای خود جلوتر هستید و اگر به‌دنبال کسب سود بیشتری از آن هستید، بهترین زمان و مکان، بخش بالای قیف بازاریابی است.

بیشتر فروشگاه‌های آنلاین، کاتالوگ چاپی را ابزاری قدیمی و فرآیندی دشوار می‌دانند که توزیع فیزیکی آن هزینه‌های زیادی در بر دارد. اما احتمالا از کاتالوگ بتوان به‌عنوان قدیمی‌ترین ابزار بازاریابی نام برد و به این راحتی از عرصه خارج نخواهد شد، به‌خصوص که کاتالوگ دیجیتال نیز شایستگی خود را در دنیای آنلاین ثابت کرده است.

برای شروع پیشنهاد می‌کنیم که ماهانه کاتالوگی را تهیه کنید تا با کمپین تبلیغاتی در بالای قیف بازاریابی مرتبط بوده و از آن داده‌های عملکردی معتبری برای ارزیابی اثر کاتالوگ بر کسب‌وکارتان به دست آورید.

منبع این مطلب را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید.