زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بایدها و نبایدهای طراحی کاتالوگ دیجیتال

مهم‌ترین سوالی که در مواجهه با کاتالوگ دیجیتال مطرح می‌شود، چرایی استفاده و مزایای آن است…

کاتالوگ‌ها معمولا برای نمایش فهرستی از محصولات و کالاهایی که یک شرکت ارائه می‌دهد، به‌همراه قیمت آن‌ها استفاده می‌شود. کاتالوگ دیجیتال را می‌توان نوعی اینفلوئنسر اینترنتی دانست که به افراد در خرید بدون دردسر چنین محصولات و خدماتی کمک می‌کند.

با استفاده از این کاتالوگ‌های دیجیتال و چاپی، شما نه‌تنها سرمایه خود را از دست نمی‌دهید، بلکه چندین برابر هزینه صرف‌شده را از فروش بیشتر به دست خواهید آورد و می‌توان آن را ابزاری کارآمد در زمینه بازاریابی دانست.

آنچه در این میان اهمیت دارد، چیدمان و صفحه‌آرایی کاتالوگ است؛ شما همواره باید تعادلی بین توضیح جزئیات محصولات و نیاز شرکت برقرار کنید. بنابراین، باید کار طراحی کاتالوگ دیجیتال خود را به فرد یا شرکتی حرفه‌ای بسپارید. بسیاری از سازمان‌ها برای جلوگیری از مشکلات کپی‌رایت در کاتالوگ‌های خود به متخصص این حوزه مراجعه می‌کنند.

چیدمان کاتالوگ دیجیتال

بایدهای طراحی کاتالوگ دیجیتال

پیش از اقدام به تهیه کاتالوگ دیجیتال، بهتر است درباره بایدهای طراحی آن اطلاعاتی داشته باشید و سپس کار خود را به طراح بسپارید. برای کسب این اطلاعات، با ما همراه شوید:

عناوین جذاب بنویسید

همواره باید به‌دنبال عنوان گیرا باشید تا نظر مشتریان خود را جلب کنید. انتخاب کلمات مناسب باید به‌نحوی تاثیرگذار باشد که مخاطب را به خرید فوری ترغیب کند. استفاده از عناوین جذاب، مهم‌ترین ابزار در بازاریابی برند شرکت شما و محصولات آن در کاتالوگ دیجیتال است. بنابراین، همواره از خلاقیت خود بهره ببرید!

از عناصر بصری استفاده کنید

باید خلاقیت خود را با استفاده از عناصر گرافیکی، نمودارهای آماری، تصویرسازی و طراحی لوگو برای بهبود کیفیت کاتالوگ دیجیتال نشان دهید. پس بهتر است برای این کار به طراح کاربلد مراجعه کرده تا کاتالوگ شما را با بالاترین کیفیت و عناصر گرافیکی مرتبط با محصولات که موردپسند مخاطب باشد، طراحی کند.

تصاویر کاتالوگ دیجیتال

البته این نکته را به خاطر داشته باشید که استفاده از تصاویر تصادفی که ارتباطی با محصولات یا خدمات شما ندارند، ایده بسیار نامناسبی است و باید از این کار پرهیز کرد.

از طرحی مناسب برای انتقال پیام برند استفاده کنید

اهداف و ایده‌های شرکت را در طراحی کاتالوگ دیجیتال به تصویر بکشید. چون افراد اغلب بدون درک پیام برند و اینکه آیا در راستای نیازها و اصول اخلاقی مدنظرشان است یا نه، از شما خرید نخواهند کرد. بنابراین در زمان طراحی کاتالوگ باید به این نکته بسیار دقت داشته باشید.

پیام برند بسیار مهم است و باید واضح و سازنده باشد.

پیام برند

نبایدهای طراحی کاتالوگ دیجیتال

اگر نبایدهای طراحی کاتالوگ دیجیتال را بدانید، از اشتباهات رایج طراحی آن مصون خواهید بود. بسیاری از شرکت‌های طراحی کاتالوگ دیجیتال نیز از شما می‌خواهند با عمل‌کردن به نکات زیر، کاتالوگ خود را بهتر و بهتر کنید.

مشوق‌ها را فراموش نکنید

همواره ارائه پیشنهادات تخفیف و یا هدیه به مشتریان، حرکت خوبی برای جذب آن‌هاست. وقتی مشتری اقلام زیادی از شما خرید می‌کند، باید یکی از آن‌ها را رایگان یا با تخفیف به او ارائه دهید. با این کار، مشتری قدردانی و وفاداری شما را درک کرده، در نتیجه خرید تکرار می‌شود و فروش شما افزایش می‌یابد

حقایق را از یاد نبرید

حقایق، همواره مهم‌ترین عنصر هر کاری هستند و در طرح‌ریزی یک کاتالوگ دیجیتال نیز نباید آن‌ها را از یاد برد. پس باید به‌خوبی تمرکز کرده و توضیحات دقیقی از محصولات خود، شامل رنگ، اندازه، مواد مصرفی و ویژگی‌های آن‌ها را ذکر کنید. البته کاتالوگ بستر مناسبی برای ارائه پاراگراف‌های طولانی نیست اما باید آن را کاملا هوشمندانه با محتوای مناسب تکمیل کرد تا مطمئن شوید که تمام حقایق در آن ذکر شده است.

مشخصات کاتالوگ دیجیتال

شرکت‌های طراحی بسیاری وجود دارند که می‌توانند به شما در تهیه کاتالوگ دیجیتال کمک کنند اما در انتخاب آن دقت کنید تا با معیارهای شما و کیفیتی که مدنظر دارید، سازگار باشند. کارشناسان تتراس می‌توانند به شما در پاسخ‌دهی به سوالاتی درباره طراحی انواع کاتالوگ و وبسایت مشاوره دهند.

منبع این مطلب را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید.