طــــراحی لـوگـو

نماد کسب و کار شما

شرکت‌ها، سازمان‌ها و کسب‌وکارهای مختلف با یک نماد یا آرم خود را معرفی می‌کنند. لوگو ترکیبی از تصاویر، نوشتار است یا اینکه شامل یک طرح گرافیکی می‌شود. از طریق لوگو، یک کسب‌وکار و یا بیزنس با به کارگیری حروف اختصاری یا یک تصویر مرتبط شناخته می‌شوند. نهادینه شدن یک لوگو کمک می‌کند که به سرعت یک شرکت و یا یک کسب‌وکار از سایر رقبا بازشناخته شده و مشتری را ترغیب به خرید محصول و یا خدمات کند.

تیم حرفه‌ای تتراس، لوگو اختصاصی مخصوص برند خاص شما را با قیمت و تعرفه های مناسب طراحی می‌کند. پس از ثبت سفارشات و پاسخگویی سریع، لوگوهای نوشتاری و تصویری در مرحله اول برای تصمیم‌گیری‌ بهتر به صورت چندین اتود به مشتری ارائه می‌شود. در صورت تایید نمونه آرم، لوگو حرفه‌ ای با نرم افزارهای گرافیکی و به روز، طراحی می‌شود. در مرحله آخر، پشتیبانی تخصصی و ارائه خدمات حرفه‌ای برای رفاه بیشتر مشتریان در نظر گرفته شده است. در نتیجه این همکاری، بازاریابی، تبلیغات و برندینگ با لوگو های حرفه‌ای، آسان خواهد شد.

انواع لوگو

لوگوی کلمه (Wordmark)

در این نوع لوگو، نام یک شرکت و یا کسب‌وکار با به کار‌گیری فونتی خاص، معرفی می‌شود. در وردمارک بدون استفاده از هیچگونه تصویر گرافیکی، نماد یا شکل خاص بلکه تنها با نوشته شدن نام تجاری در فرمتی خاص لوگو طراحی می‌شود. وردمارک زیر مجموعه لوگوتایپ قرار می‌گیرد. برای نمونه می‌توان به لوگوهای از قبیل لوگوی شرکت گوگل‌، لوگوی دیزنی و لوگوی کوکاکولا اشاره کرد.

لترمارک (Monogram)

لوگوهای لترمارک با به‌کارگیری حروف اختصاری طراحی می‌شوند. این حروف که معمولاً از اولین حروف هر کلمه از نام برند تشکیل شده است به نوعی انتخاب می‌شود که شناخت برند برای مخاطب آسان باشد. این حروف بهتر است به روش‌های مختلفی برای تنوع بیشتر دادن استفاده شود. برای نمونه می‌توان به شکل قرار گرفتن دو حرف اول شرکت وارنر بروز اشاره کرد. در هم کردن کلمات و یا بهره‌گیری از روش آیینه‌وار کردن نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد.

همچنین به عنوان مثال لوگوی شرکت IBM مخفف International Business Machines به شکل مونوگرام انتخاب شده است. طراحی لوگوی IBM با وجود راه راه‌هایی که روی حروف است نماینگر سرعت بالا است و کاملا زیرکانه انتخاب شده است.

لوگوی انتزاعی (Abstract Mark)

لوگوی انتزاعی شاخه‌ای ای لوگوهای تصویری است که معمولاً از آرم یا نماد انتزاعی بر گرفته می‌شود. در این نوع لوگو دیگر مثل لوگوی سیب اپل یا پرنده توییتر وضوح کافی را ندارد بلکه بیشتر از اشکال انتزاعی استفاده می‌شود. این اشکال نمایانگر نام برند یا خدماتی است که توسط آن شرکت ارائه می‌شود. برای نمونه می‌توان به لوگوی شرکت پپسی و یا شرکت آدیداس اشاره کرد. لوگوی نایک نیز که در این دسته قرار می‌گیرد، نمایانگر رهایی و آزادی است.

لوگوی ترکیبی (Combined logo)

از متداول‌ترین روش‌هایی که در طراحی لوگو انتخاب می‌شود روش طراحی لوگوی ترکیبی است. این نوع لوگو از ترکیب تصویر و کلمات و یا حروف بهره می‌گیرد. استفاده از یک تصویر و نام برند می‌تواند ترکیب مناسبی باشد. برای نمونه می‌توان به لوگو Starbucks اشاره کرد.

لوگوی کانتور (Contoured logo)

لوگوی کانتور با گنجاندن نام برند در اشکال هندسی طراحی می‌شود. البته که طراحی لوگو به این شیوه نیازمند خلاقیت ویژه‌ای است. برای نمونه لوگوی سامسونگ که در یک بیضی قرار گرفته و لوگوی لویس که مخصوص پوشاک است و نام برند در یک شکل هندسی قرار می‌گیرد.

لوگوتایپ (Logotype)

لوگوتایپ به تعریفی که در وردمارک گفتیم شبیه است و از لحاظ ظاهری تقریباً یکسان هستند با این تفاوت که در لوگوتایپ یک سمبل در طراحی متن لوگو وجود دارد. برای نمونه می‌توان به فدکس اشاره کرد. هرچند به ظاهر با وردمارک هم‌پوشانی دارد، از این جهت که با فونت خاص نوشته شده، اما با دقت بیشتر متوجه یک پیکان در فضای سفید رنگ بین حرف E و X می‌شویم که نماد سرعت و دقت شرکت است که در لوگو القا می‌شود.

لوگوی تصویری (Symbols)

استفاده از یک آیکون، نماد و یا تصویر گرافیکی که الهام بخش نام برند یا شرکت است زیرمجموعه لوگوی تصویری قرار می‌گیرد. تصویر گرافیکی انتخاب شده می‌تواند اشاره‌ای به محصولات و خدماتی باشد که ارائه می‌شود. بنابراین این تصویر معمولاً با صحبت کردن درباره برند مورد نظر، در ذهن مخاطب شکل می‌گیرد. برای نمونه می‌توان به لوگوی شرکت‌های توییتر، استارباکس و اَپل اشاره کرد.

مزیت انتخاب لوگوی تصویری در این است که به دلیل هم‌خوانی با هدق و یا نام برند ، برای مخاطب قابل تصور است و در نتیجه در یک نگاه توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند.

لوگوی ماسکات (Mascots Logo)

لوگوی ماسکات از نوع تصویری است اما ممکن است چند کاراکتر مرتبط در کنار آن قرار می‌گیرد. یک حرف، یا یک شخصیت جانبخشی شده، یا یک آواتار که نمادی از برند و شرکت است در این نوع لوگو استفاده می‌شود. ماسکات به معنای طلسم خوش‌شانس است. برای نمونه می‌توان به pringles ‌که برند یک چیپس است، اشاره کرد.

لوگوی امبلم (Embelm Logo)

در این نوع لوگو استفاده از کاراکتر و سمبل در کنار یکدیگر است. اما این در سایر انواع لوگو که پیش از این اشاره کردیم نیز بود. آنچه طراحی لوگوی امبلم را از سایر انواع لوگو متمایز می سازد، استفاده از تصاویر و یا اشکال سنتی و قدیمی است. از این رو در طراحی لوگو دانشگاه‌ها، مدارس از این مدل استفاده می‌شود. برای نمونه لوگوی دانشگاه هاروارد از مشهورترین لوگوهای امبلم است.

لوگوی پویا (Dynamic Logo)

لوگوی پویا برخلاف لوگوی استاتیک که ثابت است، تغییر می‌کند. زاویه‌ی قرار گرفتن لوگو یا رنگ آن برای مثال تغییر می‌کند. لوگو آزمایشگاه میت مدیا Mit Media Labs در دسته لوگوهای پویا قرار می‌گیرد. ۴۰ هزار طراحی مختلف از لوگوی میت مدیا طراحی شده که متناسب با محتوای مورد استفاده در تبلیغات و در زمان‌های مختلف تغییر می‌کند.

مراحل طراحی لوگو

درسیدن-به-طرح-نهایی-و-تحویل-کار

مرحله پنجم

مرحله چهارم

جمع-کردن-نظرات-و-اعمال-تغییرات
طراحی-طرح-اولیه

مرحله سوم

مرحله دوم

شناخت-دقیق-از-کسب‌وکار
نیازسنجی-درست-و-شناخت-کسب‌وکار

مرحله اول

مراحل طراحی لوگو

مرحله اول

نیازسنجی درست و شناخت کسب‌وکار

"

مرحله دوم

شناخت دقیق از کسب‌وکار

"

مرحله سوم

طراحی طرح اولیه

"

مرحله چهارم

جمع کردن نظرات و اعمال تغییرات

"

مرحله پنجم

رسیدن به طرح نهایی و تحویل کار

نمونه‌های طراحی لوگو

طراحی لوگو اختصاصی خود را به تیم حرفه‌ای تتراس بسپارید.  پس از ثبت سفارش و شناخت دقیق کسب‌وکار شما از سوی تیم ما، لوگوهای نوشتاری و تصویری در مرحله اول به عنوان طرح اولیه ارائه می‌شود. بعد از ثبت نظر و دریافت بازخورد و اعمال تغییرات، در نهایت لوگو حرفه‌ ای با نرم افزارهای گرافیکی و به روز، طراحی می‌شود. خبر خوب اینکه پس از ارائه نسخه نهایی پشتیبانی تخصصی برای جلب رضایت هرچه بیشتر مشتری نیز ارائه می‌شود.

یک لوگوی خوش‌ساخت که با به کارگیری ایده‌های خلاقانه طراحی شده موجب کسب اعتبار حرفه و کسب‌وکار شما می‌شود. از مزیت‌های یک لوگوی خوب این است که اثر اولیه (first impression) قوی‌ای بر مخاطب خواهد گذاشت. همچنین اگر لوگو به دقت انتخاب شده باشد، مشتری در یک نگاه متوجه تخصص شما خواهد شد و این موضوع که چطور حرفه شما می‌تواند به آنها منفعت برساند، روشن خواهد شد. شما از یک لوگوی خوب کسب اعتبار و هویت می‌کنید و به صورتی کاملا حرفه‌ای ادامه فعالیت می‌دهید. 

نیک-نگار

طراحی لوگوی محاسبان نیک نگار

لوگوی غواصه

طراحی لوگوی غواصه

لوگوی شیلر

طراحی لوگوی گرما گستر شیلر

لوگوی-تتراس

طراحی لوگوی تتراس

لوگوی-پاوارس

طراحی لوگوی پاوارس

لوگوی-دلشیدان

طراحی لوگوی دلشیدان

لوگوی سامی-راد

طراحی لوگوی سامی راد پاسارگاد

لوگوی قنج

طراحی لوگوی قنج گالری

لوگوی-سیناپردازش

طراحی لوگوی سیناپردازش

لوگوی آژیراک

طراحی لوگوی آژیراک

لوگوی کیان تک

طراحی لوگوی کیان تک

لوگوی صفاریان

طراحی لوگوی خانم معصومه صفاریان

مشاوره رایگان

به راحتی و تنها با چند کلیک ساده وب‌سایت، اپلیکیشن و هر خدمتی که از ما می خواهید را انتخاب کنید.