زمان مطالعه: ۴ دقیقه

۳ روش‌ ساخت فلیپ‌بوک‌ جذاب

آنچه فلیپ‌بوک‌ را از فایل‌های پی‌دی‌اف متمایز می‌کند، امکان افزودن گزینه‌هایی برای تجربه بهتر بازدیدکنندگان است؛ ویژگی‌هایی مانند لینک‌های قابل‌کلیک، انیمیشن و ویدئو که تعامل بازدیدکنندگان را به‌همراه دارد و این موضوع، احتمال خرید از شما را افزایش می‌دهد. علاوه‌براین می‌توان از فلیپ‌بوک‌ دیجیتال در سایت استفاده کرد تا بازدیدکننده تجربه‌ی خرید کاملی داشته باشد و تا مدت‌ها در ذهن مشتری ماندگار بماند.

• گشت‌وگذار آسان در فلیپ‌بوک

• افزودن لینک خرید

• افزودن ابزارهای تعاملی برای جستجوی بیشتر بازدیدکننده

گشت‌وگذار آسان در فلیپ‌بوک

در وهله اول و پیش از تبدیل پی‌دی‌اف به فلیپ‌بوک و افزودن ویژگی‌هایی به آن، بهتر است محتوای اولیه را تا حد ممکن جذاب کنید. صرف زمان برای ظاهر پی‌دی‌اف پس از تبدیل به فلیپ‌بوک، نقش به‌سزایی در تعامل بازدیدکنندگان خواهد داشت.

برای مثال، فلیپ‌بوک BoConcept را ببینید؛ مصداق بارز شعار «کمتر، بیشتر است».

فلیپ‌بوک بوکانسپت

این نکته را باید به خاطر داشته باشید که هنگام طراحی فلیپ‌بوک، محدودیت‌های چاپ وجود ندارند. در نتیجه، با خیال راحت محتوا را در صورت نیاز، در صفحه‌های مجزا بچینید تا برای خواننده، مرور آن ساده‌تر باشد. توجه به فضای سفید و فونت خوانا با اندازه مناسب نیز اهمیت بسیاری دارد. اگر متن سیاه به نظر می‌رسد، احتمالا با اندازه بسیار کوچکی نوشته شده است.

عامل اندازه فقط درباره فونت صدق نمی‌کند؛ برای اطمینان از وضوح پی‌دی‌اف در صفحات مختلف بهتر است آن را با ابعاد ۱۵۰ پیکسل در اینچ خروجی بگیرید.

درحالی‌که قالب مربع (۲۸۰ در ۲۸۰ میلی‌متر) فضای بیشتری از صفحه نمایش را اشغال می‌کند، صفحاتی با اندازه A4 (210 در ۲۹۷ یا ۲۱۰ در ۲۸۰ میلی‌متر) دارای بهترین ابعاد نمایش در هر وسیله‌ای هستند.

علاوه بر تخصیص فضا برای خوانایی بیشتر، به چگونگی هدایت بازدیدکننده برای مرور فلیپ‌بوک نیز باید توجه کرد. یکی از راه‌حل‌ها در این بخش، استفاده از جدول برای هدایت آن‌ها به‌سمت محصول یا دسته‌بندی خاص است و دیگر نیازی به گشتن تمام فلیپ‌بوک برای پیداکردن آن نیست. برای این کار بهتر است که محتویات جدول را با رنگ‌های متفاوت یا انیمیشن شاخص کنید.

در تصویر نمونه زیر، از پنج رنگ برای محتوای جدول استفاده شده است که توجه مخاطب را جلب و او را به کلیک‌کردن بر روی آن‌ها تشویق می‌کند.

جدول فلیپ‌بوک

افزودن لینک خرید

در فلیپ‌بوک‌ دیجیتال، لینک‌ها اهمیت بسیاری دارند. امروزه، مشتری آنلاین به‌دنبال محتوای خرده‌فروشی برای خرید است. پس از این فرصت استفاده کرده و آن‌ها را مستقیما از کاتالوگ به سمت خرید هدایت کنید.

برای مثال در پلتفرم iPaper، می‌توان با استفاده از نرم‌افزار ایندیزاین، مستقیما در پی‌دی‌اف لینک ساخت و آن را به پلتفرم فلیپ‌بوک منتقل کرد. اگر هم در فایل پی‌دی‌اف لینکی ندارید، نگران نباشید؛ می‌توان به‌راحتی و به‌صورت دستی آن را در پلتفرم فلیپ‌بوک وارد کرد.

در تصویر زیر که فیلپ‌بوک طراحان آشپزخانه Kvik را نشان می‌دهد، از لینک‌های خارجی برای هدایت خوانندگان خود به صفحه پیشنهادات ویژه و صفحه‌ای برای رزرو مشاوره درباره آشپزخانه استفاده شده است.

فلیپ‌بوک جذاب

افزودن ابزارهای تعاملی برای جستجوی بیشتر بازدیدکننده

پلتفرم‌های انتشار دیجیتال بسیاری وجود دارد که به تقلید از چاپ، امکان تبدیل پی‌دی‌اف به فلیپ‌بوک را برای شما فراهم می‌کند. این پلتفرم‌ها برای خیلی از بازاریابان کافیست و نیاز آن‌ها رفع می‌کند. با این حال، ارزش واقعی فلیپ‌بوک‌ها به قابلیت تعاملی‌بودن آن‌هاست:

استفاده از پاپ‌آپ

پاپ‌آپ‌ها نمونه‌های خوبی از تبلیغات خودتفسیری هستند که با ورود خواننده به صفحه فلیپ‌بوک شما، در صفحه نمایش نشان داده می‌شوند. این تبلیغات ممکن است خبر، بلاگ یا عضویت مشترکین و کارهایی باشد که ابزار راهنمای مناسبی محسوب می‌شوند.
این نکته را در نظر داشته باشید که برای استفاده حداکثری از پاپ‌آپ‌ها، بهتر است اولویت‌های خود را مشخص کنید و آن‌ها را با مدل کسب‌وکار خود تطبیق دهید.

برای نمونه، فوردِ دانمارک برای تشویق مشتریان بالقوه، در فلیپ‌بوک خود امکان رزرو تست رانندگی با ماشین مدنظر و یا نمایندگان محلی را به‌صورت پاپ‌آپ نمایش می‌دهد.

با این حال، نیازی نیست که الزاما از پاپ‌آپ به‌عنوان فراخوانی برای اقدام (CTA) استفاده کنید، بلکه می‌توان آن را به منزله ارائه اطلاعات بیشتر و گزینه‌ای برای مرتب‌بودن صفحات فلیپ‌بوک آنلاین در نظر گرفت که گشت‌وگذار در آن را نیز تسهیل می‌بخشد.

در تصویر زیر از این پاپ‌آپ‌ها برای نمایش اطلاعات مربوط به نشانی فیزیکی فروشگاه‌های خرده‌فروشی استفاده شده است.

نمونه فلیپ‌بوک

استفاده از فرم

از فرم‌ها می‌توان برای سرنخ جذب مخاطب یا عضویت در خبرنامه استفاده کرد. این کار با پاپ‌آپ نیز امکان‌پذیر است اما فرم عملکرد بهتری دارد. برای مثال می‌توان از آن در موارد زیر بهره برد:

• مسابقات آنلاین و قرعه‌کشی

• سفارش فرم‌هایی برای ارسال فیزیکی کاتالوگ یا آگهی تبلیغاتی برای خواننده

• نظرسنجی از مصرف‌کنندگان

استفاد از انیمیشن و ویدئو

داده‌های ما نشان می‌دهد که اگر در صفحه‌ای مخاطب با حرکت تصاویر، محوشدن آن‌ها، زوم‌شدن و … مواجه شود، امکان مکث و توجه به آن بیشتر می‌شود. البته به این معنا نیست که شما می‌توانید هر صفحه از فلیپ‌بوک را با انبوهی از انیمیشن‌ها پر کنید. برای نمونه به فلیپ‌بوک شرکت ساخت‌وساز Skanska توجه کنید که تنها با یک انیمیشن در صفحه، چطور توجه شما را به خود جلب می‌کند.

همین قانون درباره ویدئوها نیز صادق است. تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که ۸۳ درصد از مشتریان در صفحاتی که محتوای ویدئویی دارند، بیشتر مکث می‌کنند. در نتیجه، قراردادن ویدئو در کاتالوگ دیجیتال، تلاشی موثر در جهت بازاریابی است.

برای نمونه در پلتفرم iPaper، شما می‌توانید به‌راحتی ویدئوهایی را از یوتیوب یا ویمئو در فلیپ‌بوک خود قرار دهید یا حتی مستقیما از ویدئو در فلیپ‌بوک استفاده کرده تا بازدیدکننده نیازی به مراجعه به یوتیوب و … نداشته باشد.

در هر صنعتی که فعالیت می‌کنید، مطمئنا مایلید خوانندگان خود را با جستجو در کاتالوگ‌های دیجیتال، گزارش‌های سالانه یا بروشورهای شما، از مزایای مدنظرتان مطلع کنید. امروزه، خریداران به محتوای زیبایی علاقه دارند که با نیاز آن‌ها تناسب داشته و به خریدشان کمک می‌کند. با افزودن عناصر تعاملی به کاتالوگ، نه‌تنها بازدید مطلوبی را برای خواننده فراهم می‌کنید، بلکه احتمال فروش خود را نیز بالاتر می‌برید.

منبع این مطلب را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید.