جستجو در سایت
جستجو در سایت
خدمات برندینگ
اپلیکیشن ناریا
طراحی استند لمسی
طراحی اپ و وب اپ
طراحی ظاهر و رابط کاربری
طراحی لوگو
طراحی موشن گرافیک
طراحی ست اداری
طراحی کاتالوگ
عکاسی تبلیغاتی
بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

۳ روش بهبود سئو در کاتالوگ دیجیتال

سئو کاتالوگ دیجیتال

خانه » مقالات آموزشی » ۳ روش بهبود سئو در کاتالوگ دیجیتال

راهنمای مطالعه
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

۳ روش بهبود سئو در کاتالوگ دیجیتال

بهینه‌سازی موتور جستجو که به اختصار سئو نامیده می‌شود، روشی است برای بهینه‌کردن محتوای آنلاین که به بیشتر دیده‌شدن شما در نتایج ارگانیک موتورهای جستجو کمک می‌کند. احتمالا تا الان به این فکر کردید که صفحه اصلی و سایر صفحات سایت شما چطور توسط خزنده‌های موتور جستجو دیده می‌شوند اما آیا تاکنون درباره اهمیت سئو در سایر روش‌های بازاریابی مانند کاتالوگ دیجیتال فکر کرده‌اید؟

خزنده‌های گوگل، فایل‌های پی‌دی‌اف و صفحات وبسایت شما را به‌طور یکسان بررسی می‌کنند، در نتیجه بهینه‌سازی کاتالوگ دیجیتال نیز اهمیت بسیاری در بهبود سئو دارد. در این مطلب ۳ روش بهینه‌سازی موتور جستجو در کاتالوگ دیجیتال را با هم مرور می‌کنیم.

    • ایندکس‌کردن
    • استفاده از کلمات کلیدی
    • نوشتن متای مرتبط

فعال‌کردن نمایه‌سازی

نمایه‌سازی یا ایندکس‌کردن، به‌معنای ثبت و فهرست‌کردن اطلاعات است تا امکان جستجو و بازیابی سریع آن‌ها را به‌راحتی فراهم کند.

اگر تا کنون کاتالوگ دیجیتالی نساخته‌اید، جای هیچ نگرانی وجود ندارد؛ پلتفرم‌هایی مانند iPaper در انجام این کار کمک می‌کنند. فقط کافیست وارد حساب کاربری خود شده، فایل پی‌دی‌اف کاتالوگ را آپلود کرده تا به فرمت HTML5 تبدیل شود و افراد بتوانند آن را جستجو و با کاتالوگ دیجیتال شما تعامل کنند.

ایندکس کردن

پس از انجام این کار، با فعال‌سازی ایندکس در تنظیمات، می‌توانید به خزنده‌ها امکان کرول‌کردن کاتالوگ خود را بدهید. البته این پایان کار نیست و با روش‌ها و امکانات دیگری نیز می‌توان سئوی کاتالوگ را بهبود بخشید.

استفاده از کلمه کلیدی در عنوان و آدرس

نامی که برای کاتالوگ دیجیتال خود انتخاب می‌کنید، بر خزش موتورهای جستجو برای کسب اطلاعات اثر می‌گذارد. پس بهتر است عنوان و آدرس را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که موضوع کاتالوگ را به موتورهای جستجو و خوانندگان نشان دهد.

برای درک بهتر از خودتان بپرسید که «آیا آدرس کاتالوگ شامل کلمه کلیدی مدنظر من هست یا نه؟»

برای سئو بهتر، می‌توانید از مرتبط‌ترین کلمه با موضوع در ابتدای عنوان استفاده کنید.

نوشتن و بهینه‌سازی توضیحات متا

شاید شما کاتالوگ دیجیتال را به‌عنوان یک صفحه وب در نظر نگیرید اما باید بدانید که اشتباه می‌کنید؛ چون هر کاتالوگ، آدرسی دارد (که ترجیحا باید مرتبط انتخاب شود) که صفحه وبی را می‌سازد. متن کوتاه پایین هر آدرس را در نظر بگیرید، متا دقیقا همان متن کوتاه است.

فقط باید به این نکته توجه داشته باشید که متا باید با موضوع مرتبط بوده و به خواننده در تصمیم‌گیری انتخاب این صفحه کمک کند.

«توضیحات متا از ویژگی‌های HTML است که توصیف مختصری از محتوای صفحات وب ارائه می‌دهد. این توضیحات معمولا در صفحات نتایج موتورهای جستجو به‌عنوان پیش‌نمایشی از صفحه نشان داده می‌شوند.»

بهتر است توضیحات متا طول بهینه‌ای داشته و کمتر از ۱۵۵ کاراکتر باشد.

منبع این مطلب را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *