جستجو در سایت
جستجو در سایت
خدمات برندینگ
اپلیکیشن ناریا
طراحی استند لمسی
طراحی اپ و وب اپ
طراحی ظاهر و رابط کاربری
طراحی لوگو
طراحی موشن گرافیک
طراحی ست اداری
طراحی کاتالوگ
عکاسی تبلیغاتی
بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

۱۰ مزیت کاتالوگ آنلاین

کاتالوگ آنلاین

خانه » مقالات آموزشی » ۱۰ مزیت کاتالوگ آنلاین

راهنمای مطالعه
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

۱۰ مزیت کاتالوگ آنلاین

امروزه کاتالوگ آنلاین یا کاتالوگ دیجیتال به سنگ‌بنای استراتژی‌های بازاریابی و عامل اساسی در رشد شرکت‌های موفق تبدیل شده است. البته کاتالوگ چاپی نیز مطمئنا مزایای خاص خود را دارد اما با گسترش کاتالوگ آنلاین، کاربرد آن‌ها روزبه‌روز کمتر شده و عملا کاتالوگ دیجیتال به شاخصی برای صنایع استاندارد بدل شده است.

استفاده از کاتالوگ دیجیتال بسیار راحت بوده و به شما این امکان را می‌دهد که محصولات خود را با مشتریان خرده‌فروشی و عمده، تنها در عرض چند ثانیه به اشتراک بگذارید. دیجیتالی‌سازی کاتالوگ چاپی، بعد جدیدی از کارایی را برای شرکت و مشتریان فراهم می‌کند تا به‌سادگی بتوانند به‌صورت آنلاین به آن دسترسی داشته و به‌دنبال محصول موردنظر خود بگردند.

علاوه بر این، استفاده از کانال‌های دیجیتالی، مانند شبکه‌های اجتماعی، یوتیوب، تبلیغات آنلاین و سایر منابع، مزایای بسیاری برای کسب‌وکار شما فراهم می‌کنند که کاتالوگ چاپی و کمپین‌های مربوطه آن قادر به ارائه آن‌ها نبودند. با درنظرداشتن این موضوع، در ادامه به ۱۰ مزیت کاتالوگ آنلاین و دلایل اساسی برای تهیه کاتالوگ دیجیتال برندتان را با هم مرور می‌کنیم.

در نگاه کلی این مزایا عبارتند از:

    • دسترسی راحت و آسان
    • قابلیت اشتراک‌گذاری آسان
    • به‌روزرسانی راحت
    • کاهش هزینه‌های چاپ و توزیع
    • سطح جدیدی از حرفه‌ای‌بودن
    • یکپارچگی با تجارت الکترونیک
    • جمع‌آوری داده‌های کلیدی مشتریان
    • تغییر مقیاس آسان
    • جستجوی سریع و هوشمندانه محصولات
    • مزیت رقابتی در برابر رقبا

مزایای کاتالوگ آنلاین چیست؟

در ادامه تمامی موارد گفته‌شده به تفصیل توضیح داده می‌شوند تا شما را برای تهیه کاتالوگ آنلاین برای کسب‌وکار خود قانع کنند.

۱. دسترسی راحت و آسان

مهم نیست دیگران چه می‌گویند، مشتریان همیشه به‌دنبال راحتی بیشتر هستند. در واقع همه ما به‌دنبال زندگی راحت‌تر هستیم، نه؟

یک کاتالوگ آنلاین به‌عنوان مرجعی برای کسب‌وکار شما عمل می‌کند و به مشتریان و مخاطبان شما اجازه می‌دهد تا محصولات و خدماتتان را در هر مکان و زمانی و تنها با اتصال به اینترنت ببینند. مشتریان معمولا به‌دنبال فرایند خرید ساده‌ای هستند که کاتالوگ آنلاین این امکان را برای آن‌ها فراهم می‌کند و دیگر نیاز به ساعت‌ها گشتن نیست.

دسترسی به کاتالوگ آنلاین

گاهی داشتن یک کاتالوگ دیجیتال با اطلاعات به‌روز و کامل، آن‌ها را بار دیگر به سوی کسب‌وکار شما می‌کشاند.

۲. قابلیت اشتراک‌گذاری آسان

دیگر وقت آن رسیده که با روش‌های توزیع فیزیکی کاتالوگ خداحافظی کنید. تاکتیک‌هایی مانند تبلیغات دهان‌به‌دهان و توصیه مشتریان در این عصر دیگرکفایت نمی‌کند. با استفاده از کاتالوگ آنلاین، می‌توانید آخرین نسخه آن را با مخاطبان خود به‌راحتی به اشتراک بگذارید و مطمئنا به‌عنوان یک کارفرما از این سرعت و سهولت لذت خواهید برد.

تنها با یک کلیک بر روی لینک مستقیم یا ایمیل یا تبلیغ آن در شبکه‌های اجتماعی، مردم را به دیدن کاتالوگ خود دعوت کنید. به همین راحتی!

۳. به‌روزرسانی راحت

اگر هنوز هم از کاتالوگ چاپی استفاده می‌کنید، مطمئنا از هزینه‌های به‌روزرسانی، اصلاح و چاپ مجدد باخبرید. حتی یک تغییر کوچک می‌تواند هزینه زیادی را به کسب‌وکار شما تحمیل کند و از آنجا که قیمت محصولات و خدمات باید به‌روز باشند، انجام مداوم آن منطقی نیست.

دلیل این تغییر هر چه باشد؛ قیمت، رنگ و سبک و …، شما باید کاتالوگ خود را مجدد چاپ کرده و میان مشتریان خود توزیع کنید. در ضمن باید این تغییر از طریق تلفن یا ایمیل اطلاع‌رسانی شود. اما با استفاده از کاتالوگ دیجیتال، به‌روزرسانی اطلاعات محصولات، تصاویر، قیمت‌ها یا هر اصلاحیه دیگر، به‌راحتی، خیلی سریع و مهم‌تر از همه در لحظه اتفاق می‌افتد.

۴. کاهش هزینه‌های چاپ و توزیع

اینکه کاتالوگ چاپی هزینه‌های سرسام‌آوری را به‌دنبال دارد، حقیقتی انکارناپذیر است. علاوه بر این، شما باید تمام این کاتالوگ‌ها را میان مشتریان خود توزیع کنید که آن نیز هزینه مازادی به حساب می‌آید. گروه طراحی و مدیریت کاتالوگ نیز باید ساعت‌ها وقت صرف طراحی، سازماندهی و نظارت بر صحت اطلاعات وارده کنند.

با استفاده از کاتالوگ آنلاین، به صرف چنین زمان و هزینه‌ای نیاز نیست و هر زمان که کاتالوگ جدیدی منتشر کنید، به‌راحتی و بدون هزینه می‌توان آن را برای مشتریان ارسال کرد. حتی بهتر از آن، با این کار مخاطبان را به وبسایت خود هدایت می‌کنید. با این کار، کاتالوگ علاوه بر صرفه‌جویی مالی، زمان را نیز مدیریت می‌کند و مشتریان از آخرین تغییرات مطلع می‌شوند.

یک بازی برد-برد!

۵. سطح جدیدی از حرفه‌ای‌بودن

گروه فروش با استفاده از کاتالوگ آنلاین، رابطه‌ای پویا، حرفه‌ای و تاثیرگذار با مشتریان خواهند داشت که نشان می‌دهد که کسب‌وکار شما کاملا ساختاریافته است و باعث جلب اعتماد مشتری می‌شود.

۶. یکپارچگی با تجارت الکترونیک

در واقع این مزیت استفاده از کاتالوگ آنلاین را می‌توان به مزیت‌های پیشین ارتباط داد. یکپارچگی کاتالوگ دیجیتال با تجارت الکترونیک، سطح جدیدی از حرفه‌ای بودن و راحتی را به مشتری ارائه می‌دهد. فروشگاه آنلاین شما به فروش بیشتر با تلاشی به‌مراتب کمتر منجر می‌شود.

به‌ محض اینکه مشتری و مخاطب نیز به کاتالوگ آنلاین شما دسترسی پیدا کند، می‌توانند محصولات را به سبد خرید خود افزوده و آن را نهایی کنند.

خرید با کاتالوگ آنلاین

۷. جمع‌آوری داده‌های کلیدی مشتریان

از خودتان بپرسید که جمع‌آوری داده مشتریان در تمامی روش‌های بازاریابی چگونه است؟ مطمئنا شما نیز پاسخ می‌دهید که انجام این کار، بسیار بسیار دشوار است. چون جمع‌آوری داده دقیق، کلیدی است تا درک کارایی یا ناکارآمدی روشی را مشخص کند. تمامی کمپین‌های بازاریابی آنلاین شما با کاتالوگ آنلاین، قابل‌رصد است.

بازاریابی مجدد برای مشتریان که از محصولات خاصی در کاتالوگ آنلاین بازدید می‌کنند، به آن‌ها در تصمیم‌گیری و بازدید مجدد آن محصول کمک می‌کند. ابزارهای تحلیل داده آنلاین مانند گوگل آنالیتیکس به شما این امکان را می‌دهد که تمامی این کارها را به‌صورت رایگان، تا هر زمان که مایل باشید، به‌راحتی انجام دهید.

چنین ابزارهایی درباره مدت زمانی که مخاطب هر صفحه محصول را مشاهده کرده یا اینکه چگونه با آن تعامل داشته است را نشان می‌دهد. به علاوه تعداد بازدیدکنندگان کاتالوگ را نیز می‌توان مشاهده کرد.

۸. تغییر مقیاس آسان

استفاده از کاتالوگ آنلاین متضمن رشد کسب‌وکار شماست، پس کاتالوگ نیز باید گسترش پیدا کند. در نتیجه شما می‌توانید به‌راحتی و بدون هیچ نگرانی آن را بزرگتر کنید. به‌روزرسانی سریع آن، تنها با کمی اصلاحات امکان‌پذیر است. پس دیگر نیازی نیست همچون کاتالوگ چاپی برای صرفه‌جویی آن را به نسخه‌های کوچک‌تر تبدیل کنید.

فقط کافیست آن را دسته‌بندی کرده تا مخاطبین راحت‌تر بتوانند در آن جستجو کنند. مهم نیست که کسب‌وکار شما تا چه اندازه رشد کند، کاتالوگ دیجیتال را به‌راحتی می‌توان با آن تطبیق داد.

۹. جستجوی سریع و هوشمندانه محصولات

برای جستجوی محصولات، کاتالوگ آنلاین بهترین گزینه است. با عملکرد جستجوی هوشمند، تنها کافیست کلمه کلیدی مربوطه را نوشته یا نام محصول و کد آن را وارد کنید، تنها در چند ثانیه به آن دسترسی خواهید داشت. جستجوی هوشمند یکی از مهم‌ترین مزایایی است که به کسب‌وکارها و مشتریان کمک شایانی می‌کند.

مشتریان شما در هر جا و هر زمانی و با هر وسیله‌ای که به اینترنت متصل باشد، می‌توانند محصولات شما را جستجو کنند.

۱۰. مزیت رقابتی در برابر رقبا

تا اینجا، فهرستی از مزایای استفاده از کاتالوگ آنلاین را با هم مرور کردیم. با این حال نکته اساسی باقی مانده است. تمامی دلایلی که ذکر شد، حول یک هدف شکل می‌گیرند؛ پیشی‌گرفتن از رقبا.

کاتالوگ آنلاین باعث می‌شود که کسب‌وکار شما مزیت قابل‌توجهی نسبت به رقبایی داشته باشد که هنوز با دنیای دیجیتال خو نگرفته‌اند و آن را در اختیار مخاطبان گسترده‌تری قرار می‌دهد که شانس فروش شما را بیشتر می‌کند. با استفاده از استراتژی‌های مناسب بازاریابی می‌توانید ارزش جدیدی به مجموعه اضافه کرده و رقبا را پشت‌سر بگذارید.

کلام آخر

به جرئت می‌توان گفت که کاتالوگ آنلاین جایگزین مناسبی برای کاتالوگ چاپی است و این فرضیه را با دلایل متعدد ثابت کرد. امروزه دیجیتالی‌سازی به یک ضرورت برای هر کسب‌وکاری تبدیل شده که به رشد آن و کاهش هزینه‌ها، فروش بیشتر کمک می‌کند و کاتالوگ آنلاین نمادی از دنیای دیجیتال است.

منبع این مطلب را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *