زمان مطالعه: ۳ دقیقه

چرا بازاریابی دیجیتال مهم است؟

در دنیای پرهیاهوی کسب‌وکارهای امروزی سرمایه‌گذاری بر روی روش‌های تبلیغاتی درست بسیار اهمیت دارد. در شرایطی که مشاغل سودای جذب مشتری فراتر از محدودیت‌های جغرافیایی دارند، تمرکز بر بازاریابی دیجیتال با توجه به طیف متنوع راهکارهایی که ارائه می‌دهد می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

برای نمونه می‌توان به طراحی سایت، طراحی موبایل اپلیکیشن و وب اپلیکیشن، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بالا بردن سئو اشاره کرد. در ادامه به دلایل عمده سرمایه‌گذاری بر روی بازاریابی دیجیتال اشاره می‌کنیم.

برای شرکت‌های امروزی بازاریابی دیجیتال از این جهت اهمیت دارد که:

نمایش محصول به مشتریان بیشتر

۱. بازاریابی آنلاین استراتژی‌های تبلیغاتی و بازاریابی مختلفی ارائه می‌کند و میدان انتخاب وسیع‌تری برای جذب بیشتر مشتری فراهم می‌سازد. برای نمونه می‌توان به بهینه‌سازی سایت برای موتور جستجو (SEO)، بازاریابی محتوا (Content Marketing)، تبلیغ کلیکی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، طراحی وبسایت، طراحی اپلیکیشن و غیره اشاره کرد. با وجود روش‌های متنوع موجود در بازاریابی آنلاین می‌توان متناسب با نیاز و اهداف یک کسب‌وکار دست به انتخاب زد.

روش‌های تبلیغاتی ارزان‌تر

۲. بازاریابی دیجیتال روش‌هایی تبلیغاتی ارزان‌تر و مؤثرتری نسبت به گذشته ارائه می‌کند. برخلاف روش‌های سنتی بازاریابی همچون تبلیغات در تلویزیون، رادیو و روزنامه که هم گران‌قیمت هستند و هم دامنه انتخاب محدودتری دارند، میزان بودجه صرف شده در فضای مجازی کاملا به انتخاب صاحبان یک کسب و کار باز می‌گردد. انعطاف‌پذیری ویژگی‌ برجسته بازاریابی آنلاین محسوب می‌شود چرا که در صورت مؤثر واقع نشدن یک روش تبلیغاتی به راحتی می‌توان بدون اتلاف هزینه بسیار، روش جایگزین دیگری را انتخاب کرد.

استفاده از کاتالوگ هوشمند تتراس یکی از راه های موثر در بازاریابی می باشد.

راه‌های ارتباطی بهتر و موثرتر

۳. بازاریابی دیجیتال فاصله موجود میان کسب و کارهای کوچک و متوسط را با شرکت‌های بزرگ تجاری کم می‌کند. چرا که یک کسب و کار کوچک نیز می‌تواند با مدیریت درست، تبلیغاتی ارائه دهد تا جایگاه خود را در سطح شرکت‌های بزرگ تجاری بالا ببرد.

هدفگیری دقیق مشتریان

۴. بازاریابی دیجیتال با هدف‌گیری دقیق‌تر مخاطب اثرگذاری‌ای چندبرابر قوی‌تر خواهد داشت. برخلاف روش‌های سنتی تبلیغات که امکان جدا کردن مخاطبان خاص به آن شکل وجود نداشت (برای نمونه ارئه تبلیغات تلویزیونی در ساعات خاص برای زنان خانه‌دار یا کودکان به عنوان مخاطب هدف)، با بازاریابی دیجیتال اما می‌توان برحسب سن، جنسیت، وضعیت تأهل، موقعیت جغرافیایی و وسیله‌ی مورد استفاده فرد، دست به تبلیغات زد.

لزوم دیجیتال مارکتینگ

ارزیابی نتیجه بخشی محصولات و تبلیغات

۵. با بازاریابی دیجیتال به راحتی می‌توان میزان نتیجه‌بخش بودن یک استراتژی پیش گرفته شده را محاسبه کرد. با گوگل ادز (Google Ads) و گوگل انلتیکس (Google Analytics) به آسانی می‌توان برای قدم‌های بعدیِ تبلیغات تصمیم گرفت. با گوگل دیتا استودیو (Google Data Studio) می‌توان همه‌ی داده‌ها را در قالب گزارش‌های بازاریابی دیجیتال به راحتی مورد بررسی قرار داد. تیم طراحی و تبلیغاتی تتراس به صورت تخصصی به این موارد میپردازد.

امکان تصمیم گیری راحت تر برای تبلیغات آینده

۶. به عنوان آخرین مزیت بازاریابی دیجیتال می‌توان به ثبت بازخوردهای دقیق، منظم و منسجم اشاره کرد. با وجود این بازخوردها امکان تصمیم‌گیری برای حرکت بعدی آسان‌تر خواهد شد. امکان دستیابی به بازخوردها به سرعت پس از عملیاتی کردن یک استراتژی ممکن است. برای نمونه اگر یک شرکت از تبلیغ کلیکی برای بازاریابی استفاده کرده باشد و مخاطبانی که از تلفن همراه استفاده می‌کنند را از مخاطبان هدف حذف کرده باشد، ممکن است بلافاصله بعد از شروع کار به سرعت شاهد یک افت شدید در مشتریان خود باشد.

اما با وجود دریافت بازخورد سریع، به سرعت می‌تواند جبران کرد و حرکت بعدی را مورد بازبینی قرار دهد.