زمان مطالعه: ۴ دقیقه

هدیه دادن تقویم یکی از کاربردی ترین انتخاب‌ها برای تبلیغات یک شرکت است. تقویم یک وسیله‌ی عمومی و مورد استفاده تمامی افراد است. تقویم شما باید موضوع مناسبی داشته باشد. برای این کار با همکاران خود مشورت کنید و از کارهای بقیه ایده بگیرید تا بتوانید بهترین موضوع را طراحی کنید. موضوع شما باید طوری طراحی شود که برای مشتریان شما جذاب باشد ولی در این حال باید مشخص باشد که این طراحی متعلق به شرکت شما است. به این معنی که در تقویم از رنگ یا تصاویری استفاده کنید که یادآور مجموعه شما باشد. نکته ی مهمی که حتما باید به آن توجه داشته باشید این است که تقویمی که طراحی کرده اید مورد پسند مشتریانتان باشید، یعنی شما باید مخاطب خود را بشناسید.تقویم های رایج معمولا ۱ ماه، ۶ ماه یا ۱۲ ماه را در هر صفحه ی خود جای می دهند، تا جایی که اعداد در صفحه به اندازه کافی قابل خواندن باشد. اگر تقویم خود را در یک صفحه چاپ می کنید، می توانید از صفحه بعد برای استفاده از عکس های طبیعت و یا عکس هایی که طراحی کرده اید استفاده کنید.تصاویری که برای تقویم خود استفاده می کنید بسیار مهم هستند. شما نباید با تصاویر زیاد مخاطب را خسته کنید و نباید انقدر تقویم خلوت و ساده ای طراحی کنید که با سلیقه مخاطب جور نباشد. بهتر است از تصویرهای با کیفیت استفاده کنید، به این صورت تقویم شما چشم نوازتر می باشد. معمولا افراد برای بخاطر سپردن تاریخ های مهم یا قرارهای ملاقاتشان آنان را در تقویم بادداشت می کنند. این بهترین فرصت برای شماست که این تقویم را برای آنان طراحی کنید.

انواع تقویم

تقویم رو میزی

هدیه تبلیغاتی که برای همه مخاطبان کاربرد دارد.این تقویم به صورت ماهیانه تولید می شود ولی به خواست مشتری امکان فصلی شدن را هم دارد. تقویم رومیزی را می توانید در کنار سررسید به مشتریان خود هدیه دهید.
یکی از خصوصیات مهم تقویم رومیزی این است که روزهای سال را در یک صفحه نمایش می دهد و لازم به ورق زدن نیست. تقویم رومیزی امکان چاپ اختصاصی را دارد. شما می توانید مناسب با سلیقه خودتان تصاویر روی صفحه و فرمت قرار گرفتن اعداد را تغییر دهید و حتی می توانید جمله های مد نظر خود را روی صفحات چاپ کنید. از مزایای تقویم رومیزی میتوان به زیبایی آن و راحتی چک کردن تاریخ ها و روزها اشاره کرد.

تقویم-رومیزی

تقویم جیبی

یکی از پرطرفدارترین و ارزان ترین هدیه تبلیغاتی تقویم جیبی است. این تقویم به دلیل سایز کوچک خود می تواند همیشه همراه مخاطبان شما باشد و با هزینه اندک می توانید یک هدیه ماندگار و زیبا داشته باشید. چاپ تقویم های جیبی به صورت تمام رنگ و جلد سلفونی تولید می شود.
تقویم های جیبی معمولا به صورت ته چسب و دارای عناوین مختلفی می باشد در سایز ۱۵×۱۰ چاپ می شود. یکی از مزیت های تقویم جیبی ماندگاری بالای این تقویم هاست که استفاده از آن را برای مدت طولانی فراهم می سازد. ساخت تقویم های جیبی تنوع زایدی دارد. می توان در آن از تصاویر جذاب، اوقات شرعی،مطالب و موضاعات علمی استفاده کرد.

تقویم-جیبی

 طراحی دیواری

بعد از هدیه دادن تقویم، مخاطب شما آن را به دیوار محل کار یا خانه خود آویزان می کنند که باعث می شود هرکسی که چشمش به آن تقویم بیفتد ناخودآگاه برند شما در ذهنش بماند، پی در طراحی لگوی خود روی این نوع تقویم دقت لازم را داشته باشید. تقویم دیواری مخاطبان خاص خودش را دارد.
برای استفاده از این تقویم از کاغذ با گرماژ بالاتری استفاده می کنند. یکی از موارد استفاده از تقویم دیواری برای مکان های پر رفت و آمد و شلوغ هستش که افراد با یک نگاه می خواهند به تاریخ دسترسی داشته باشند.در تقویم دیواری از قطع A3 و A4 استفاده می شود که خواندن اعداد از راه دور هم ممکن باشد. همچنین برای اینکه جلوخ زیباتری به تقویم داده بشه از فنر پلاستیکی یا فلزی برای صحافی آن استفاده می شود.

تقویم-دیواری

مشاوره رایگان

به راحتی و تنها با چند کلیک ساده وب‌سایت، اپلیکیشن و هر خدمتی که از ما می خواهید را انتخاب کنید.